عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌و‌گو با پانا پاسخ داد:

طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش‌وپرورش شامل چه کسانی می‌شود؟

این طرح پس از رای آوردن در صحن علنی مجلس وارد فرآیند «آزمون» خواهد شد و بناست که آزمون «داخلی» برگزار شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جزئیاتی جدید از طرح ‌تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش‌وپرورش شامل چه کسانی می‌شود؟

پرویز پیکری / ... حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با پانا درباره جزئیات طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش که در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد، اظهار کرد: «کلیت طرح این است که تمام کسانی که به نوعی با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند ساماندهی یا تعیین تکلیف شوند.»

وی ادامه داد: «حدود چهار طرح با هم ترکیب شدند تا این طرح به دست آمد. معلمان قرآنی، معلمان طرح امین، نهضتی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها و ... تمام افرادی که بعد از سال ۹۱ جذب شده‌اند قرار است در قالب این طرح ساماندهی شوند.»

فلاحی اضافه کرد: «این طرح پس از رای آوردن در صحن علنی مجلس وارد فرآیند آزمون خواهد شد و بناست که آزمون داخلی برگزار شود.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه اگر این طرح تصویب شود تمام معلمانی که از مهر ۹۱ تعیین تکلیف نشده‌اند ساماندهی خواهند شد، گفت: «حتی معلمان غیرانتفاعی هم در این طرح گنجانده شده‌اند.»

به گفته این نماینده مردم در خانه ملت اگر آزمون برگزار شود، براساس سوابقی که این افراد دارند به امتیازات‌شان در آزمون افزوده خواهد شد.

فلاحی با بیان اینکه آموزش و پرورش با کمبود ۲۶۰ هزار معلم مواجه است، گفت: «آمار دقیقی از معلمانی که از مهر ۹۱ به بعد جذب شده‌اند در دست نیست اما عنوان طرح ما این است که کلیه معلمانی که از این تاریخ به نوعی با آموزش و پرورش سروکار داشته‌اند شامل طرح خواهند شد. این افراد در آزمون شرکت خواهند کرد و بعد از آزمون تعیین تکلیف می‌شوند.»

پیش از این نیز رئیس و نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس جزئیات بیشتری از طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش را در اختیار پانا قرار داده‌اند که در زیر می‌خوانید.

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی

مهدی اسماعیلی، نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار