معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل:

برنامه‌های پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش باید منطبق با سند تحول بنیادین باشد

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل بر لزوم تطابق برنامه‌های پرورشی و فرهنگی با سند تحول بنیادین و ابعاد مختلف زندگی دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش باید منطبق با سند تحول بنیادین باشد

سیدغلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در نشست شورای پرورشی این اداره کل گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی هر طرح یا برنامه‌ای که اجرا می‌کند باید بر تمام ابعاد زندگی دانش آموزان تاثیر مثبت داشته باشد. هدف اساسی همه فعالیت‌های تربیتی مدرسه این است که با ایجاد انگیزه و محرک‌های لازم ادامه رشد و تکامل طبیعی و سالم دانش آموزان و امکان کسب معرفت و مهارت‌های ضروری برای دانش‌آموزان عزیز را فراهم آوریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های پرورشی نواحی، مناطق و مدارس، خواستار برنامه‌ریزی مناسب و ارزیابی و پیگیری فعالیت‌های پرورشی شده افزود: بومی‌سازی فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در سطح منطقه از موضوعات مهم بوده و باید در ارزیابی نواحی و مناطق ظرفیت‌های پرورشی هر شهر یا منطقه مد نظر قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان ضمن تاکید به برنامه‌ریزی مبتنی بر سند تحول بنیادین و تربیت متوازن بر پرهیز از تربیت تک بعدی و توجه به تربیت چند بعدی دانش آموزان، تصریح کرد: ما باید توجه کنیم که دانش آموز در تمامی شش ساحت تربیتی مذکور در سند تحول به طور متوازن تربیت شود.

خلیلی موسوی ثبت حداقل یک نفر امام جماعت برای هر مدرسه ناحیه /منطقه (روحانی طرح امین، روحانی ایاب و ذهاب دار، یا ائمه جماعت فرهنگی) در سامانه نورینو، ثبت همه دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در سامانه نورینو و شرکت همه دارالقرآن های آموزش و پرورش در مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی را از مهم ترین اولویت های فعالیت های قرآن عترت و نماز بر شمرد.

وی با اشاره به اجرای فراخوان هیس‌طوری گفت: اجرای این پویش در بستر شاد نیز فراهم شده است، دانش آموزان می‌توانند پس از مطالعه کتاب در آزمون شرکت کنند و ضمن ارائه نظر به کنشگری در چهار قالب، ساخت پادکست یا عکس نوشت، نقاشی کمیک و تصویر سازی اقدام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان افزود: رویداد ملی پویش کتابخوانی هیس طوری این فرصت را برای دانش آموزان و نوجوانان فراهم کرده است تا نسبت به تاریخ استعمار، استقلال طلبی جوامع و دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاه شوند. پویش «هیس‌طوری» نه تنها زمینه مطالعه و کتابخوانی را برای دانش آموزان دهه هشتادی فراهم کرده است بلکه دانش آموزان با زبان ساده و روان می‌توانند نسبت به وقایع تاریخ استعمارگری در کشورهای جهان اطلاع پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار