مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

تجاری‌سازی بخشی از فضاهای آموزشی برای تامین منابع مالی، سیاست جدید وزارت آموزش و پرورش است

تربت حیدریه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، تجاری‌سازی بخشی از فضاهای آموزشی برای تامین منابع مالی، سیاست جدید وزارت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۳۳۷۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تجاری‌سازی بخشی از فضاهای آموزشی برای تامین منابع مالی، سیاست جدید وزارت آموزش و پرورش است

سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: دغدغه نظام تعلیم و تربیت باید صرفا نرم‌افزاری باشد. تجاری سازی بخشی از فضاهای آموزشی برای تامین منابع مالی، سیاست جدید وزارت آموزش و پرورش است.

شوشتری گفت: در وزارت آموزش و پرورش با توجه به کمبود اعتبار در حوزه فرهنگیان و تامین سرانه مدارس، سیاست این است که درآمدزایی ها برای حداقل نیازها احیا شود و به همین منظور ظرفیت های زیادی اعم از زمین های حواشی و اصلی برای تجاری سازی داریم که می توان با آن بخشی از منابع را تامین کرد.

وی افزود: بر همین اساس در مشهد پنج درصد کل فضاهای آموزشی تغییر کاربری و تجاری سازی می شوند که در شهرستان ها هم باید این کار انجام شود، باید جانمایی ها مشخص و تقاضاها به مدیریت شهری ارائه شوند.

شوشتری گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که رویکرد فرهنگی و تربیتی دارد در کلاس های درس ۳۵ نفره میسر نیست و می طلبد همه دستگاه های اجرایی و نهادها به خصوص شهرداری با کمک خیرین در حوزه سخت افزاری و اضافه کردن فضاهای آموزشی به کمک نظام تعلیم و تربیت بیایند.

وی ادامه داد: کلاس های درس باید به تعدادی محصل داشته باشد که معلم بتواند روحیات دانش آموز را بشناسد و با تعامل و ارتباطی که برقرار می کند، محاسن و نواقص را ارزیابی و در رفع آن تلاش کند.

حجت صالحی، معاون مدیرکل و‌ رئیس آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه نیز به چالش های پیش روی نظام تعلیم و تربیت در این خطه اشاره کرد و گفت: کمبود فضای آموزشی به خصوص در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار، فقدان فضای اردوگاهی در قطب شهید برونسی و تجاری سازی و ‌مولدسازی بخشی از فضاهای آموزشی از چالش های پیش روی آموزش و پرورش در این خطه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار