کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی شهرستان های تهران

سواد دیجیتال مهم‌ترین مهارت در استفاده از فناوری اطلاعات در جامعه است

پردیس(پانا)- کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی شهرستان‌های استان تهران، سواد دیجیتال را مهم‌ترین مهارت در استفاده از فناوری، ابزار ارتباطی برای دسترسی، سازمان‌دهی، هماهنگی، برآورد و ارائه اطلاعات در جامعه دانست، که مزایایی را برای دانش‌آموزان در مواجهه با خطرات آنلاین ایجاد می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۳۷۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
سواد دیجیتال مهم‌ترین مهارت در استفاده از فناوری اطلاعات در جامعه است

مرتضی مرادی در جلسه کارگاه دانش‌افزایی اجتماع یادگیرندگان آموزش و پرورش شهرستان پردیس گفت: استفاده زیاد از فیس‌بوک با استرس ادراک‌شده بالا همراه است و این استرس ادراک‌شده عملکرد تحصیلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که در حین درس خواندن از فیس‌بوک استفاده می‌کردند با عملکرد تحصیلی پایین‌تری روبرو شدند. تحقیقات نشان داده دانشجویانی که از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی برای اهداف شخصی خود استفاده می‌کنند و بسیار غرق آن می‌شوند، اغلب برای تحصیلات آکادمیک آن‌ها مضر است.

مرادی افزود : یکی دیگر از معایب یادگیری آنلاین و اینترنت برای دانش آموزان، امکان تقلب در حین امتحان، بازی کردن، دسترسی به وب‌سایت‌های مضر و چت آنلاین در طول درس می‌باشد. برای مقابله با این مضرات، داشتن توانایی پذیرش فناوری برای افراد یا همان سواد دیجیتالی مورد نیاز است.

کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: علاوه بر سواد دیجیتال، والدین نیز نقش مهمی در مقابله با خطرات آنلاین برای فرزندانشان دارند. منطق اساسی در این زمینه این است که کودکان تمایل دارند مسائل تکنولوژیکی را با حضور والدین خود انجام دهند.

وی در پایان اظهار کرد: سبک فرزندپروری مثبت و درست، شکلی از میانجیگری والدین است که می‌تواند از قرار گرفتن کودکان در معرض تأثیرات منفی هنگام انجام فعالیت‌های آنلاین جلوگیری کند.

گفتنی است این کارگاه به مدت 6 ساعت از ساعت 9 الی 15 برگزار شد.

خبرنگار : سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار