در گفت‌وگو با پانا

دانش‌آموز دارنده طلای جشنواره نوآوری انگلستان:نخبگان، آبروی ایران هستند

نوجوانان ما راه زیادی را تا رسیدن به حد لازم برای رقابت با جوانان دیگر کشور ها در پیش دارند/مسیر موفقیت نخبگان مثل یک زنجیر به هم متصل است

تهران(پانا)- مدال‌آور جشنواره نوآوری اختراع و تجارت ITE 2022 انگلستان، نخبگان را آبروی کشور برشمرد و بیان کرد جوانان نخبه مسیر دشواری را برای رقابت‌های جهانی در پیش دارند.

کد مطلب: ۱۳۳۷۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز دارنده طلای جشنواره نوآوری انگلستان:نخبگان، آبروی  ایران هستند

جشنواره اختراعات و نوآوری لندن، هر سال با حضور بیش از 22کشور پیشرو در زمینه های علمی و فناوری در شهر لندن انگلستان برگزار می‌شود. اختراع نتیجه تفکر فرد یا افراد است که برای اولین بار فرآیند یا فرآورده ای خاص را ارائه می‌کند و مشکلی را در یک حرفه، فن، فناوری، صنعت و از قبیل آن‌ها را حل می‌کند. نوآوری معمولا از قرار دادن دو چیز موجود در کنار یکدیگر به روشی جدید به وجود می‌آید و ارزش حقیقی آن ها در چگونگی استفاده از آن نهفته است. راز تغییر و ترقی این است که تمام انرژی‌تان را برای ساختن چیزهای جدید متمرکز کنید و جنگیدن با مشکلات ناشی از به کارگیری روش‌ها و ابزار قدیمی را کنار بگذارید.

سید محمد ماهان میرنصیری، نوجوان ایرانی دهه هشتادی یکی از افرادی است که تمام انرژی خود را به کار گرفته و به تازگی موفق به کسب مدال طلا و جایزه‌ ویژه‌ هیات داوران جشنواره نوآوری اختراع و تجارت ITE 2022 انگلستان شد است.

وی در گفت و گو با پانا در رابطه با احساس خود در لحظه شنیدن خبر موفقیت بیان کرد: « قطعا برنده شدن مدال طلا و جایزه ویژه هیات داوران از کشوری که صاحب دانشگاه های آکسفورد و کمبریج است حس فوق العاده ای دارد. مثل همیشه این موضوع را اولین نفر به مادرم خبر دادم‌.»

این مخترع جوان در ادامه در رابطه با این جشنواره و پروژه‌ی خود اظهار کرد:«جشنواره اختراعات و نوآوری لندن، هر سال با حضور بیش از 22 کشور پیشرو در زمینه های علمی و فناوری در شهر لندن انگلستان برگزار می‌شود. هدف این رویداد در واقع شناسایی نوآوری‌های برتر از نظر علمی و همچنین از دید تجاری است. در اکثر رویدادهای بین المللی اختراعات، بیشترین رقابت در بین طرح های حوزه ی علوم پزشکی است که پروژه ی من هم در همین بخش موفق به کسب مدال طلا و جایزه ی ویژه شد.»

میرنصیری در توصیف جوانان موفق نخبگان را آبروی ایران دانست و در بیان تاثیر موفقیت ها بر مسیر ترقی اذعان کرد:« نخبگان آبروی ایران و ایرانی هستند. مسیر موفقیت مثل یک زنجیر به هم متصل است، تمام شکست ها و پیروزه ها تاثیر مستقیم بر نتایج آینده خواهند داشت. راضی نشدن به حداقل‌ها مهمترین ویژگی انسان‌های موفق است. جاه طلبی مثبت می‌تواند انگیزه ادامه دادن مسیر باشد.»

مدال آور طلای جشنواره‌ نوآوری اختراع و تجارت ITE 2022 انگلستان، شناسایی رقبا را ویژگی یک نوجوان دهه هشتادی در رقابت های جهانی برشمرد و گفت:«باید در نظر داشت که استاندارد جامعه جهانی برای سنجش موفقیت بسیار بالا رفته است و متاسفانه بجز تعداد محدودی از جوانان نخبه‌ نسل جدید، نوجوانان ما راه زیادی را تا رسیدن به حد لازم برای رقابت با جوانان دیگر کشورها در پیش دارند، به خصوص جوانان کشورهای آسیای دور که در صدر اکثر رقابت های علمی جهانی قرار دارند. به نظر من نوجوانان دهه هشتادی ما در شناسایی کردن رقبا به خصوص در سطح بین المللی معمولا ضعیف عمل می کنند و بهتر است این ویژگی را در خودشان تقویت کنند.»

سید محمد ماهان میرنصیری در رابطه با چالش های مسیر و برخورد نسل جوان با این چالش‌ها بیان کرد: «این مسیر هیچ وقت خالی از بازنده نبوده، از این به بعد هم نخواهد بود. اما من فکر می کنم ذکاوت و پشتکار نسل جدید ما به طور چشمگیری بیشتر شده است و اگر به درک درستی از این مسیر برسند می‌توانند بر چالش های بی شمار‌ان غلبه کنند.»

دانش آموز خبرنگار: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار