در شنبه‌های امید و افتخار مطرح شد؛

فعال‌سازی 80 مرکز کوثر؛ شهرداری به وظیفه خود عمل کرده است

تهران (پانا) - آیین افتتاح مراکز توانمندسازی کوثر و بهسازی و نوسازی 400 معبر از بافت‌های فرسوده شهر تهران در قالب بیستمین شنبه امید و افتخار صبح امروز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
فعال‌سازی 80 مرکز کوثر؛ شهرداری  به وظیفه خود عمل کرده است

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاح مراکز توامندسازی کوثر با بیان این که امیدوارم شاهد به نتیجه رسیدن پروژه خط راه آهن در منطقه ۱۷ تهران باشم تا شهروندان از شرایطی که مدت‌ها تحمل کردند، زودتر رهایی یابند، گفت: اقدامی درخصوص تعدادی از بانوان شهر توسط شهرداری تهران انجام شده است. شغلی برای این بانوان تهیه شده تا بتوانند درآمدی کسب کنند. باید دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها هم به این موضوع ورود پیدا کنند، چرا که تعداد این خانوارها کم نیست؛ توان شهرداری هم به میزانی نیست که بتواند به همه زنان پایتخت رسیدگی کند و شهرداری وظیفه خود را در این باره انجام داده است.

چمران با بیان اینکه اقدامات مذکور در حدی است که زنان بتوانند زندگی خودشان را در حد معمول بگذرانند، افزود: حقوق‌های پرداختی در رده‌های کارمندی است و امیدواریم که خداوند، رهبری و مردم از این عمل خداپسندانه راضی باشند.

در ادامه مریم اردبیلی با اشاره به این که مجموعه کوثرها زیرساخت‌هایی هستند که برای اشتغال بانوان سرپرست خانوار ایجاد شده و وظیفه داشتیم این مراکز را بهینه کنیم؛ سال گذشته حدود ۶۰ مرکز کوثر در تهران داشتیم که ۵۰ مورد آن فعال بود و الان تعداد این مراکز به ۸۰ مرکز رسیده است، گفت:‌ کاری که در این مدت فرای توسعه کمی آن انجام شده این است که یک بار مجموعه‌ها را بازنگری کردیم، چرا که به اکثر این بانوان حقوق زیر قانون کار تعلق می‌گرفت یا بیمه نمی‌شدند که این رویه اصلاح یا تغییر پیمانکار اتفاق افتاد و الان حداقل کف حقوق قانون کار در آن اجرا می شود و تعداد ظرفیت‌های شغلی نیز افزایش پیدا کرده است؛ تا آذر سال گذشته ۷۵۰ نفر در این مراکز مشغول به کار بودند و امسال این ظرفیت به ۱۴۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است و امیدواریم تا پایان سال تمام ظرفیت های این مراکز کامل شود.‌

اردبیلی با بیان اینکه تلاش کردیم صنایع پوشاک و خرده کسب و کارهای مرتبط با آن در کنار خطوط تولیدی به سمت موضوع دانش بنیان تغییر جهت پیدا کنند، ادامه داد: همچنین تصمیم گرفته شد که عزیزانی که در زندان بودند به شرط اشتغال در کنار خانه و خانواده خود باشند، به شرطی که اشتغال‌شان در مرکز تایید شود و این شرایط را برای برخی از آنها ایجاد کردیم.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه بانوان سرپرست خانوار در تهران برای ما یک گروه ارزشمند و ویژه هستند، اضافه کرد: این عزیزان با همت، عزت و غیرت خودشان چرخهای معیشتی یک خانواده را می چرخانند و هم به شهر ما خدمت می کنند و در تولید ملی ما نیز نقش ویژه ای دارند؛ بنابراین خدماتی برای فرزندان آنها نیز داریم و درباره فضای مهارت آموزی و ایجاد فضای شغلی و تحصیلی آنها نیز خدماتی ارائه خواهیم داد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود با افق گشایی برای بانوان حجت را بر ما تمام کردند و امیدواریم که حضور خانمها در جامعه موثر و در جهت اهداف انقلاب اسلامی باشد.

غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۱۷ تهران هم در آیین افتتاح مراکز توانمندسازی کوثر و بهسازی و نوسازی ۴۰۰ معبر از بافت‌های فرسوده شهر تهران بیان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری، هفتمین بار است که در منطقه ۱۷ خدمت شهردار تهران هستیم و همچنین امروز سومین شنبه امید و افتخار است که در منطقه ۱۷ برگزار می‌شود.

شهردار منطقه ۱۷ درباره مرکز توانمندسازی برادران حسنی (کوثر) گفت: فضایی که برای مرکز توانمندسازی برادران حسنی در نظر گرفته شده، ۲۵۰۰ متر مربع زیر بنا با ظرفیت اشتغال ۲۰۰ زن است. این ظرفیت در ماه‌های آتی با مهارت آموزی تکمیل و افزایش خواهد یافت.

شنگی درباره بهسازی و نوسازی معابر عنوان کرد: این اقدام بر اساس ۱۲ سیاست کلان و ۹۰ کلان پروژه ابلاغی انجام شده است. مرمت و بهسازی ۲۰۸ کوچه و خیابان تکمیل شده است که ۱۶۶ کوچه و معبر در بافت فرسوده قرار دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۳۸ هزار و ۱۳۱ تن آسفالت در معابر منطقه ۱۷ پخش و توزیع شده است، افزود: همزمان با این اقدام، جمع آوری انهار قدیمی و اجرای کانال کتابی در دستور کار قرار گرفت. ۹ هزار و ۳۹۰متر از انهار قدیمی جمع آوری شده و زیرسازی لوله‌ها به صورت کامل تعویض شده است.

شهردار منطقه ۱۷ در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: چند ماه پایانی ۱۴۰۰ به همراه ۹ ماه ابتدایی امسال در منطقه ۱۷، به لطف شهردار و حمایت معاون فنی و عمرانی ۴۲ هزار و ۲۳۲ تن آسفالت در منطقه پخش و توزیع شده است که یک رکورد در تاریخ مدیریت شهری منطقه محسوب می‌شود.

شنگی درباره تعویض و بازسازی زمین‌های‌ چمن مصنوعی گفت: ۵ زمین چمن مصنوعی نیاز به بازسازی داشت که امروز سه زمین چمن مصنوعی با مساحت ۴ هزار و ۷۲۰ متر مربع افتتاح می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در مجموع به صورت ریالی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد دقیق‌ پروژه‌های افتتاحی امروز به جز مرکز توانمندسازی برادران حسنی (کوثر) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار