یکی از راه حل‌های برون‌رفت از مشکلات دانش‌آموزان، فعال نگه‌‌داشتن آموزش خانواده‌ها در مدارس است

شهر قدس (پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس، یکی از راه حل‌های برون‌رفت از مشکلات دانش‌آموزان را فعال نگه‌داشتن آموزش خانواده‌ها در مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۶۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
یکی از راه حل‌های برون‌رفت از مشکلات دانش‌آموزان، فعال نگه‌‌داشتن آموزش خانواده‌ها در مدارس است

جلسه هم اندیشی مدارس محله محور با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس و مدیران مدارس محله بهاران و سی متری، در سالن شهید باهنر اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس تشکیل شد.

در این جلسه هم‌اندیشی ابتدا مدیران به طرح مسائل و مشکلات آموزشی و پرورشی و فرهنگی دانش‌آموزان خود پرداخته و راه حل‌های مناسب برای رفع مسائل و مشکلات ارائه کردند.

وحید محرمی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: یکی از راه حل‌های برون‌رفت از مشکلات آموزشی، پرورشی و فرهنگی دانش‌آموزان، فعال نگه داشتن آموزش خانواده‌ها در مدارس است.

محرمی بیان کرد: استفاده از پتانسیل مساجد ، کانون‌ها و اردوگاه شهید منتظری برای گذراندن وقت دانش‌آموزان همراه با خانواده‌های آنها می‌تواند راه حل دیگری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این منطقه که هر ساله پذیرای تعداد زیادی مهاجر از دیگر شهرهای کشور است باشد.

او افزود: در طرح محله‌محور اردوهایی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود و برگزار خواهدشد، که اردو کاملاً آموزشی و تربیتی همراه با مسائل احکام مذهبی و شرعی برای دانش‌آموزان بصورت کاربردی به دانش‌آموز که همراه خانواده‌اش است آموزش داده شود؛ ‌دراین طرح سعی می‌شود خیرین محله شناسایی شده تا بتوانند در حل برخی مسائل اقتصادی و کاریابی به خانواده‌های آسیب‌پذیر دانش‌آموزان کمک کنند و ازز این طریق بتوانند برای برای خوب کردن حال دانش‌آموزان تلاش کنند.

همچنین در پایان این جلسه محرمی خاطر نشان کرد: با در جریان قرار دادن دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف و نهادهای مسئول شهرستان از مسایل و مشکلات دانش‌آموزان و کمک گرفتن از آنان می توان نتیجه خوبی برای افزایش کیفیت آموزش و پرورش و فرهنگی دانش‌آموزان گرفت، تا دانش‌آموزان بتوانند سطح زندگی خود را با ایجاد خودشناسی و خود آگاهی که به کمک مشاوران مدارس دریافت می‌کنند را بالا ببرند.

خبرنگار: شهناز کریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار