رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران خواستار شد؛

نقش‌آفرینی فعال در شناسایی و مدیریت تحولات فرهنگی و اجتماعی در استان تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خواستار نقش‌آفرینی فعال در شناسایی و مدیریت تحولات فرهنگی و اجتماعی در استان تهران شد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
نقش‌آفرینی فعال در شناسایی و مدیریت تحولات فرهنگی و اجتماعی در استان تهران

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه مجمع کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای شهر استان تهران با اشاره به سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: این ایام متعلق به سردار دلها و یکی از بزرگترین اسطوره های کشورمان یعنی حاج قاسم سلیمانی است.

وی با بیان اینکه شهدا ناظر به اعمال و کردار ما هستند، بیان کرد: همزمانی برگزاری این جلسه با سالروز شهادت فرمانده رشید اسلام را به فال نیک می گیریم تا با تکیه بر آرمان های والای شهدا خصوصا شهید سلیمانی زمینه ساز تحول و پیشرفت در شهرهای خود شویم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) ادامه داد: این روز، روز تکریم از مادران شهدا و همسران شهدا است که با صفای باطنی خود شهدا را تربیت و تقدیم اسلام کردند.

معدنی پور گفت: نخستین جلسه مجمع کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای شهر استان تهران را در شرایطی برگزار می کنیم که عوامل مخاطره آمیز فرهنگی و اجتماعی بیشتر از هر زمان دیگری در جامعه گسترش پیدا کرده است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: نقش آفرینی فعال برای مدیریت تحولات فرهنگی و اجتماعی نو شونده در این شرایط اهمیت بسیار مضاعفی را پیدا کرده است.

وی گفت: متغیرهایی مثل کیفیت زندگی، سرمایه اجتماعی، سبک زندگی، آسیب های اجتماعی به ویژه در زندگی شهری و به ویژه در شهرهای استان تهران تحت فشار عوامل مخاطره آمیز مختلف جمعیتی، فرهنگی و اجتماعی، با تحولات گسترده و پیچیده رو به رو است.

معدنی پور اذعان داشت: در حوادث اخیر شاهد این موضوع بودیم که مسائل فرهنگی را باید مدیریت کرد. تغییرات رفتار شهروندی را باید در جای مناسب و در زمان خودش مدیریت کرد. باید توجه داشت که موضوعات فرهنگی می بایست ترویج یابند.
این عضو شورای شهر خواستار تلاش مضاعف به منظور ارتقای فرهنگ و رفتار شهروندی شد و ادامه داد: نهاد شورای شهر و شهرداری به دلیل فعالیت در مقیاس کوچک محلی و ارتباط مستقیم و گسترده‌ با شهروندان نقش موثر و ممتازی در مدیریت تحولات فرهنگی و اجتماعی خواهد داشت.

وی گفت: شوراهای شهر در استان تهران هر یک در کنار ظرفیت ها و توانایی های فنی زیرساختی و اجرایی، دارای تجارب و ابتکاراتی در مورد چگونگی مواجهه با چالش ها و مسائل کلان فرهنگی و اجتماعی شهر خود هستند‌.

معدنی پور ادامه داد: تبادل نظر و هم اندیشی های مستمر در مورد شناخت و تحلیل درست مسائل و چالش های کلان فرهنگی و اجتماعی و نیز گفتگو و ایده پردازی درباره راهکارهای معتبر مربوط به مدیریت این تحولات و درنهایت به اشتراک گذاشتن تجارب و ابتکارات موفق می تواند موجب شود تا نقشه راهی برای مواجهه یکپارچه و موثر با این تحولات و چالش ها در تمامی شهرهای استان تهران ترسیم شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: تشکیل مجمع کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای شهر و بخش های تابعه استان تهران فرصتی است که می‌تواند زمینه این همفکری و تبادل نظر را فراهم نماید به طوری که طیفی از کارکردها از تشکیل اتاق فکر، شناسایی و تعیین چالشهای مسائل اولویت دار، ایده پردازی در مورد راهکارها و مرور تجارب و ابتکارات موفق شوراهای شهر استان تهران تا ترسیم نقشه راه، مستند سازی و به اشتراک گذاری راهکارها تدوین اسناد راهبردی مشترک و پیاده سازی همزمان راهکارهای موثر مورد توافق را شامل گردد.

معدنی پور اظهار داشت: امیدوریم تشکیل و فعالیت موثر مجمع کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای شهر استان تهران بتواند الگویی مناسب برای ظرفیت سازی در زمینه مواجهه موثر با چالش ها، مسائل و تحولات کلان فرهنگی و اجتماعی در تمام شهرهای کشورمان باشد.

وی تاکید کرد: فعالیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی نقش کلیدی دارد و باید به این نکته توجه داشت که انجام هرگونه فعالیت زیرساختی در حوزه های مختلف زمانی می تواند به نتیجه مطلوب ختم شود که بسترهای فرهنگی و اجتماعی برای آنان لحاظ گردد. کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی در شورای شهر و بخش‌های تابعه در این حوزه میتوانند به عنوان حلقه واسط عمل کرده و زمینه را برای نهادینه کردن این امر فراهم سازند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شورای اسلامی شهر تهران در حال تدوین برنامه چهارم توسعه در مدیریت شهری است یکی از خروجی های این مجمع میتواند تدوین برنامه های عملیاتی در موضوعات و مسائل مشترک شهرها و بخشهای استان تهران با کلانشهر تهران باشد.

وی ادامه داد: بنده در زمانی که نائب رئیس بانوان هیات ورزشهای همگانی استان تهران بودم شاهد تعامل، همکاری و هم افزایی در توسعه ورزش همگانی به ویژه در حوزه زنان در استان تهران یعنی شهرها و بخش‌های استان تهران بودم و در این خصوص ایجاد پارک های ویژه بانوان و جاده تندرستی و برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی با یک شعار واحد و هدف واحد از جمله اقدامات خوبی بود که به صورت یکپارچه و همزمان صورت می گرفت.

معدنی پور در پایان گفت: امید است تا با ورود به چنین رویکردهایی در حوزه مدیریت شهری در استان تهران حرکت هایی مثبت و رو به رشد در حوزه فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار