قاسم بیانی تاکید کرد:

ضرورت تقویت برنامه‌های دهه بصیرت برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، هفته بصیرت را فرصتی مناسب برای تبیین واقعیات و بیان ناگفته‌های انقلاب اسلامی برای نسل نو دانست و بر تقویت برنامه‌های دهه بصیرت در راستای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تقویت برنامه‌های دهه بصیرت برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه

قاسم بیانی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با تاکید بر اینکه دهه بصیرت و دهه مقاومت فرصت مناسبی برای دشمن‌شناسی، بصیرت افزایی، استکبارستیزی و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در گفت وگو با پانا گفت: «دهه بصیرت نقطه عطف و دهه سرنوشت‌سازی در تاریخ انقلاب اسلامی است که در این روز، فتنه آمریکایی - صهیونیستی نقش بر آب شد. مردم در این ایام ثابت کردند که فرسنگ‌ها از خواص بی‌بصیرت جلوتر بوده و پای ارزش‌های اسلام و انقلاب ایستادند.»

وی با اذعان بر اینکه همایش‌ها و ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی، بستری مهم و تاثیرگذار برای انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های ملی و مذهبی به نسل جدید است، افزود: «در دهه بصیرت و میثاق با ولایت امسال، براساس شیوه های آموزشی، برنامه‌های متعدد و متنوعی در سطح مدارس منطقه تدارک دیده شده است. این برنامه‌ها با هدف ارتقای آگاهی و بصیرت‌ افزایی، ترویج گسترش فرهنگ ایثار، شجاعت، مقاومت و تبیین معارف، آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس و مقاومت در بین دانش‌آموزان آماده‌‌سازی شده است تا بتواند بستری تاثیرگذار را برای انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های ملی و مذهبی را به نسل جدید فراهم کند.»

وی با تاکید بر اهمیت تبیین و روشنگری نسل جوان نسبت به هجمه‌های دشمنان گفت: «یکی از شایع‌ترین سلاح‌های دشمن، تمسک به دروغ به منظور فریب افکار عمومی بود. در این راستا، تبیین فتنه ها و تشریح ابعاداتفاقات اخیر، درس عبرتی برای توطئه‌های پیش رو خواهد بود.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ ضمن اشاره بر اینکه زنده نگهداشتن حماسه دهه بصیرت؛ وظیفه همه افراد به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان است، عنوان کرد: «عامل اصلى شناخت دشمن و خنثی سازی فتنه ها، داشتن بصیرت است. از آنجایی‌که شفاف سازی و ابهام زدایی و هدایت دیگران در بحران ها، یکی از مهم ترین ضروریات و اهمیت بصیرت در آموزه های دینی است، از جامعه فرهنگیان در این ایام انتظار می رود که این ایام را در ذهن دانش آموزان زنده نگه دارند، تا نسل آینده ادامه دهنده راه شهید سلیمانی باشد.»

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار