مدیرکل آموزش و پرورش قم مطرح کرد

ضرورت بهره گیری از فضاهای تفریحی خارج از مدرسه ویژه دانش آموزان در طرح «نماد»

قم(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بر بهره گیری از فضاهای تفریحی و پرورشی خارج از مدرسه ویژه دانش آموزان در طرح نماد تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت بهره گیری از فضاهای تفریحی خارج از مدرسه ویژه دانش آموزان در طرح «نماد»

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در نشست نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان استان قم با عنوان میز «نماد» که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ما باید برنامه هایی را برای دانش آموزان برنامه ریزی کنیم و آنان را از فضای مدرسه خارج کنیم، اردوگاه ها، استخر ها و فضاهای تفریحی و پرورشی را در اختیار دانش آموزان بگذاریم.

وی با اشاره به اهداف مد نظر طرح نماد گفت: ایجاد نظام شناسایی دانش‌آموزان آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده و توانمندسازی دانش‌آموزان از اهداف این طرح است و ضرورت دارد برای دانش آموزان در مدرسه، خانواده، محله و فضای مجازی برنامه داشته باشیم.

در ادامه حجت الاسلام «محمد امینیان» معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قم بیان داشت: نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان، مجموعه‌ ای منظم از خدمات و برنامه‌ها شامل آموزش، غربالگری، شناسایی، توانمندسازی، ارجاع و حمایت‌های روانی، بهداشتی و اجتماعی است که به منظور مراقبت از دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی از طریق شناسایی و مداخله به موقع و موثر انجام می‌شود.

وی افزود: امروزه نسل دانش آموزان دهه هشتادی کاملا متفاوت از نسل های گذشته است و ما باید بروز عمل کنیم و در راستای رسیدن به اهداف نیازمند همکاری همه دستگاه ها هستیم.

در ادامه نشست فوق، دیگر نمایندگان دستگاه های مجری طرح نماد شامل دادگستری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره‌کل بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد امام(ره)، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیروی انتظامی، بنیاد برکت و... به بیان دیدگاه ها و گزارش اقدامات خود در این زمینه پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار