مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ قم خبر داد

کمک 2 میلیارد تومانی بیش از 800 معلم بسیجی ناحیه 3 قم به ایتام و نیازمندان

قم(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 قم از کمک ۲ میلیارد تومانی بیش از 800 فرهنگی بسیجی این ناحیه به 1100 تن از ایتام و نیازمندان در طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد امام(ره) خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
کمک 2 میلیارد تومانی بیش از 800 معلم بسیجی ناحیه 3 قم به ایتام و نیازمندان

سید حسین رضوی حائری در مراسم تکریم و تجلیل از فرهنگیان بسیجی حامی طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) که در مجتمع فرهنگی این نهاد برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «تعاونوا علی البرّ و التّقوی» و آموزه های دینی درباره رسیدگی به ایتام گفت: همگانی شدن فرهنگ خیر و احسان گام نخست ظهور ولی خدا است.

وی با یادآوری فرمایش حضرت علی علیه السلام که می فرمایند: « خدا را بندگانی است که برای سود رساندن به دیگران نعمت های خاصی به آنان بخشیده تا آنگاه که دست بخشنده دارند نعمتها را در دستشان باقی می گذارد و هرگاه از بخشش دریغ کنند، نعمت ها را از دستشان گرفته و به دست دیگران خواهد داد» ادامه داد: فرهنگیان و بسیجیان عزیز دراین امر خداپسندانه کمیته امداد را در رفع نیازمندی های ایتام و نیازمند یاری و کمک خواهند کرد.

رضوی حائری اظهارداشت: بیش از ۸۰۰ نفر از فرهنگیان بسیجی کانون بسیج فرهنگیان شهید بیطرفان در طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد مشارکت دارند که این حامیان از اواخر سال ۱۳۹۸ سرپرستی بیش از ۱۱۰۰ کودک یتیم و نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) را برعهده گرفته و سایه مهربانی خود را بر سر آنان گسترانیده‌اند. و تا کنون در حدود ۲ میلیارد تومان به صورت مستقیم به حساب آنها واریز کرده اند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه۳ قم افزود: این طرح به همت کانون بسیج فرهنگیان شهید بیطرفان با هدف بسیج خدمتگزار مردم صورت گرفت که در زمان شیوع بیماری کرونا که امکان برگزاری برنامه های حضوری برای جذب حامی از سوی کمیته امداد وجود نداشت قدم کوچکی را در کمک به نیازمندان برداشتند.

وی اظهار امیدواری کرد، این طرح ابتکاری بسیج فرهنگیان با هماهنگی و پیگیری مدیران خدوم کمیته امداد و آموزش و پرورش در سطح کشور اجرا شود.

در ادامه جوشقانیان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قم، ضمن تشریح طرح اکرام و محسنین از عضویت فرهنگیان بسیجی و همکاری سازمان بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش استان و ناحیه۳ قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد بنا به پیشنهاد مدیرکل آموزش و پرورش استان طرح هر فرهنگی یک حامی هرچه سریعتر عملیاتی و اجرایی شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قم خاطرنشان کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین طرح هایی هستند که با هدف ترویج و احیاء فرهنگ احسان و نیکوکاری و اکرام ایتام افزایش حس مسئولیت پذیری در قشرهای مختلف جامعه، گسترش فرهنگ دستگیری از نیازمندان ، یاری رسانی به فرزندان یتیم و غیر یتیم نیازمند و بهبود وضعیت معیشتی، تحصیلی و درمانی آنان، بهره گیری از نیات خیرخواهانه نیکوکاران به عنوان حامیان و نیروهای افتخاری در امر حمایت نیازمندان، ایجاد شبکه ی اجتماعی از خیرین و نیکوکاران به منظور رسیدگی به نیازهای فرزندان نیازمند غیر یتیم و نشر سنت‌های حسنه اسلامی ایجاد شده اند.

وی با بیان اینکه طرح «اکرام ایتام» مختص کودکانی است که پدر خود را از دست داده اند خاطر نشان کرد: این طرح از نیمه دوم سال ۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمان و.... آغاز شد.

جوشقانیان افزود: در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص و ... اقدام می‌نمایند.

وی گفت: افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند با مراجعه به کمیته امداد امام (ره) یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند. در طی مدت حمایت، مبالغ واریزی حامی مستقیم به حساب فرزندان معنوی تحت حمایت واریز می گردد.

جوشقانیان تصریح کرد: طرح «محسنین» مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست. تشخیص نیازمند بودن این خانواده ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می شود.

وی افزود: در هر کدام از این طرح ها، فرد خیّر می تواند حامی تعدادی از این کودکان شود. فرد حامی بایستی ماهانه مبلغ مورد نظر خود را به حساب هر یک از کودکان تحت حمایت خود واریز کند.

وی اظهار داشت: بیشترین استقبال از این طرح توسط مردم عزیز کشورمان، در ایام ماه مبارک رمضان به خصوص در شب قدر انجام می شود. اما متاسفانه در بقیه سال این طرح حالت رکود دارد، که کانون بسیج فرهنگیان شهید بیطرفان آموزش و پرورش ناحیه۳ در این چند سال،سعی داشته با همکاری کمیته امداد، از پتانسیل مراسماتی که اجرا می کند استفاده کرده و این سنت حسنه را در تمام طول سال زنده نگه داشته و در جامعه ترویج دهد.

گفتنی است، در پایان مراسم از ۱۵۰ حامی شاخص و مؤثر طرح اکرام ایتام و محسنین که بیشترین فعالیت و خدمات مؤثر را برای این فرزندان داشته اند با اهدای لوح تقدیر و هدیه معنوی با حضور جانشین فرمانده سپاه قم در بسیج اقشار، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه امام علی ابن ابی طالب علیه السلام و حامیان شاخص و مؤثر بسیجی کانون بسیج فرهنگیان شهید بیطرفان آموزش و پرورش ناحیه۳ قم تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار