مسئول اداره آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری:

خودرویی که به فرمان پلیس مدرسه گوش نکند، از طرف راهور جریمه خواهد شد/ فیلم

اصفهان (پانا) - مسئول اداره آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، گفت وظیفه پلیس مدرسه بسیار مهم و حساس است. خودرویی که به فرمان پلیس مدرسه گوش نکند، از طرف راهور جریمه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
خودرویی که به فرمان پلیس مدرسه گوش نکند، از طرف راهور جریمه خواهد شد/ فیلم

مسئول اداره آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، در دوره آموزشی پلیس مدرسه به پانا گفت: «وظیفه پلیس مدرسه بسیار مهم و حساس است. وظیفه او عبور ایمن دانش آموزان از عرض خیابان است. برای همین باید بسیار مسئولیت پذیر و قانونمند و محکم و راسخ باشد تا بتواند دانش آموزان را ایمن از خیابان عبور دهد.»

یالوردی ادامه داد: «اولین و مهم‌ترین هدف پلیس مدرسه، عبور ایمن دانش آموزان از عرض خیابان است و دوم این که راننده ها بدانند اینجا مدرسه است، اکنون تعطیل شده و دانش آموزان دارند از خیابان عبور می کنند. خیابان را می بندیم، ماشین ها می ایستند و بدانند دانش آموزان باید عبور ایمن داشته باشند و به فرمان پلیس گوش دهند.»

وی گفت: «امروز نحوه صحیح بستن خیابان و نحوه صحیح عبور دانش آموزان از خیابان به پلیس های مدرسه آموزش داده شد. این که دو طرف خیابان باید بسته شده، با صف منظم از خیابان عبور کنند و با فرمان پلیس مدرسه خیابان باز شود تا راننده ها دوباره اجازه عبور و حرکت داشته باشند.»

یالوردی در ادامه به سوال آموزگار که اگر خودرویی از فرمان پلیس مدرسه سرپیچی کرد چه می شود، اینگونه پاسخ داد: «امسال قانونی اخذ شده است که خودرویی که به فرمان پلیس گوش نکند، پلیس مدرسه شماره خودرو را یادداشت می کند و به مدیر تحویل می دهد و با تحویل مدیر به راهور، یک جریمه به عنوان تخلف از فرمان پلیس مدرسه برای آن راننده صادر خواهد شد.»

در ادامه مدیر دبستان بیرجندی به پانا گفت: «مراسم امروز از طرف انجمن اولیا و مربیان ناحیه سه حوزه کارشناسی اداره بود که دانش آموزان مدارس ناحیه سه برای آموزش همیار پلیس دعوت شده بودند که از طرف شهرداری آموزش های لازم به بچه ها داده شد تا مواقعی که دانش آموزان می خواهند از مدرسه خارج شوند بدانند چه وظایفی دارند و چه فعالیت هایی را باید انجام دهند و بتوانند ایمنی و امنیت بهتری را برای بچه ها رقم بزنند.»

این دوره آموزشی در دبستان دخترانه بیرجندی ناحیه سه برگزار شد.

دانش آموز خبرنگاران: هستی جعفری، ستایش صالح پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار