امام جمعه نظرآباد:

تعلیم و تربیت، اساس نظام فکری اسلام بوده و هدف آن تربیت انسان موحّد است

کرج (پانا)- امام جمعه شهرستان نظرآباد به مناسبت فرارسیدن هفته سوادآموزی عنوان کرد تعلیم و تربیت، اساس نظام فکری اسلام بوده و هدف آن تربیت انسان موحّد است.

کد مطلب: ۱۳۳۴۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت، اساس نظام فکری اسلام بوده و هدف آن تربیت انسان موحّد است

حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد موسوی امام جمعه شهرستان نظرآباد به مناسبت فرارسیدن هفته سوادآموزی طی پیامی که صادر کرد گفت: تعلیم و تربیت، اساس نظام فکری اسلام بوده و هدف آن تربیت انسان موحّد است و همه برنامه‌ریزی و فعالیت‌های برنامه‌ریزان و معلمان باید برای تحقق این هدف سازمان‌دهی شود. در جهان‌بینی اسلامی، انسان موجودی گرامی و ارزشمند معرفی و روح الهی درکالبد او دمیده شده است و بر همه مخلوقات‌، برتری دارد. در منابع غنی دینی تصریح گردیده است قلمی که توسط دانشمند الهی درطریق ارشاد جامعه بر روی کاغذ کشیده می‌شود، از خون شهید راه حق گرانقدرتر و ارجمندتر است. آنگاه‌که جویای علم و دانش بر زمین راه می‌رود، فرشتگان الهی بال‌وپر خویش را زیر پای او گسترانده و پرندگان هوا و ماهیان دریا از پروردگار برایش آمرزش و رحمت‌، طلب می‌کنند.

وی در ادامه افزود: اهمیت مبارزه با بی‌سوادی بر کسی پوشیده نیست و کم ‌و بیش تمام کشورهای جهان، به‌خصوص جوامع درحال‌توسعه، اهتمام ویژه‌ای به این مسئله حیاتی دارند. جمهوری اسلامی ایران نیز تدابیر گسترده‌ای برای مبارزه با بی‌سوادی اندیشیده است، تشکیل نهضت سوادآموزی به دستور حکیمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه و فعالیت‌ها و موفقیت‌های این شجره طیبه درصحنه‌های گوناگون، شاهد گویایی بر این ادعاست. در بخشی از پیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی که در تاریخ هفتم دی‌ماه ۱۳۵۸ به‌مناسبت تأسیس نهاد مقدس نهضت سوادآموزی صادر گردید چنین اشاره‌شده است: مایه بسی خجالت است در کشوری که مهد علم و ادب بوده و در سایه اسلام زندگی می‌کند و طلب علم را فریضه دانسته است، از نوشتن و خواندن محروم باشد. برای رفع این نقیصه دردآور، بسیج شوید و ریشه این نقص را از بن برکنید .

موسوی در پایان متذکر شد: ضمن ارج نهادن به تلاش‌های دلسوزانه و طاقت‌فرسای شما آموزش‌دهندگان پرتلاش و سوادآموزان عزیز، امید می‌رود تحت توجهات قطب عالم امکان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، با هدایت‌گری‌های عالمانه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و تلاش گسترده و همگانی مردم و مسئولان، به‌ویژه دست‌اندرکاران این نهاد بزرگ در شهرستان نظرآباد که علمدار علم و جهاد و بصیرت بوده و در این عرصه نیز پیشگام خواهد بود، پشتیبان جهش علمی گسترده و رو به رشد ایران عزیز اسلامی باشید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار