فرماندار خوسف در جمع دانش‌آموزان:

پیشگیری از حوادث باید از سنین پایه آغاز شود

بیرجند (پانا) - فرماندار شهرستان خوسف گفت رویکرد پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی باید از سنین پایه و از دوران کودکی و نوجوانی آغاز شود.

کد مطلب: ۱۳۳۴۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از حوادث باید از سنین پایه آغاز شود

محمدعلی ایمانی که در دوره آموزشی مقابله با زلزله و به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی و سالروز زلزله بم سخن می گفت با بیان این مطلب عنوان کرد: شما دانش آموزان هر یک سفیر اطلاع رسانی و تبلیغاتی برای مبارزه و کاهش آثار و تبعات بلایای طبیعی هستید.

وی گفت: اینکه تلاش کنیم تا موضوع ایمنی، خودمراقبتی و نیز پیشگیری از بروز حوادث به عنوان یک مسئله و دغدغه اصلی همه اقشار جامعه خصوصاً خانواده ها تبدیل شود، نیازمند کار جهادی و تلاش شبانه روزی است که همه دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و تک تک آحاد جامعه در این زمینه نقش خود را بر عهده دارند.

رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان خوسف با بیان اینکه شورای مدیریت بحران شهرستان به صورت مرتب و ماهانه و حتی هفتگی برگزار می‌شود، افزود: حوادث غیرمترقبه همانگونه که از نامش پیداست از قبل خبر نمی کند، از این رو باید در تمام زمان ها و مکان ها آمادگی رویارویی و مقابله با این حوادث خصوصاً در دستگاه های ذی ربط وجود داشته باشد.

ایمانی، توسعه آموزش ها خصوصاً آموزش های عمومی و همگانی را مورد تاکید ویژه قرار داد و یادآور شد: این آموزش ها باید مناسب و متناسب برای تمام اقشار و سنین مختلف باشد، چرا که در زمان وقوع بحران باید در یک تقسیم بندی درست از همه ظرفیت ها و امکانات به بهترین نحو ممکن استفاده شود که این مهم نیازمند آموزش و دانستن وظایف مشخص در زمان های معین است.

فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه ممکن است برخی افراد بلایای طبیعی را قضا و قدر الهی بدانند، گفت: گرچه این مهم وجود دارد، اما قضا و قدر الهی در طول اراده ما انسان ها قرار دارد، به گونه ای که باید از قوه عاقله و تدبیر خود برای مقابله با این حوادث بهره گیری کنیم ،چرا که مهم‌ترین تفاوت ما انسان ها با حیوانات، نباتات و حتی جمادات قوه اختیار و عقلی است که خداوند برای پیش بینی و تدبیر امور در اختیارمان قرار داده است.

ایمانی ، با بیان اینکه باید از اراده خود برای رشد و ترقی فردی و اجتماعی بهره گیری کنیم، گفت: قطعاً برخی از اتفاقاتی که رخ می دهد و یا ضررهایی که در حوادث بر برخی افراد مترتب می‌شود، ناشی از کم توجی و یا بی توجی به مباحثی است که ناشی از خطاهای انسانی است.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این دوره آموزشی، یاد و خاطره درگذشتگان در زلزله بم در پنجم دی ماه را که در آن بالغ بر 30 هزار نفر از هم وطنان مان از میان ما رفتند را گرامی داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار