افتخارآفرینی‌ دانش‌آموز 11 ساله مشهدی درمسابقات رزمی( کونگ‌فو) کشور

مشهد(پانا)- دانش‌آموز11 ساله مشهدی، مقام‌ اول مسابقات رزمی کونگ فو کشور و گواهینامه بین‌المللی رتبه دان یک را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
افتخارآفرینی‌ دانش‌آموز 11 ساله مشهدی درمسابقات  رزمی( کونگ‌فو) کشور

یکی از هنرهای رزمی ایرانی کونگ فو توآ نام دارد که از سبک های کونگ فو به شمار می رود و تاکید بسیاری بر سلامت تن و روان دارد. کونگ فو توآ به زبان زاهد پیر به معنای وحدت انسان ها تلقی شده است. کونگ فو خود یک نوع هنر است. شما با تمرین کونگ فو، قادر به بهبود سلامت کلی بدن، اعتماد به نفس و انعطاف پذیری خود خواهید بود. حسنا داریوش، 11سال دارد و دانش آموز کلاس پنجم دبستان مهشید مصلی نژاد ناحیه7 مشهد است. او رتبه‌های زیادی را در رشته کونگ فو کسب کرده و به تازگی موفق به کسب رتبه اول کشوری مسابقات کونگ فو شده است.

در ادامه، گفت‌وگوی خبرنگار پانا با این دانش آموز ورزشکار را می‌خوانید:«من ورزش رزمی را از اول ابتدایی شروع کردم و به طور مداوم آن را دنبال می‌کردم. تابستان را فرصتی برای بهتر ادامه دادن می‌دانستم و در کلاس‌های رزمی به طور فشرده شرکت می‌کردم و درحال حاضر حدود 4 سال است که در این رشته فعالیت می‌کنم.»

حسنا داریوش گفت:« من در رشته کونگ‌فو 3 بار رتبه اول استان خراسان رضوی و منتخب برای مسابقات کشوری، در نانچیکو نفر اول استان و در بخش تیمی هم موفق به کسب رتبه دوم کشوری شده‌ام و هم اکنون دارای 4 حکم شالبند کشوری هستم. علاوه بر ورزش رزمی، در ژیمناستیک و خبرنگاری نیز فعالیت دارم. ژیمناستیک را از 3 سالگی آغاز و 9 سال است که آن را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کنم. در مسابقات ژیمناستیک متعددی شرکت کردم و 30 مدال طلای استانی و 5 مدال طلا در سطح ناحیه کسب کرده‌ام.»

داریوش بیان کرد:« حدود 2سال است که خبرنگار فعال سازمان دانش آموزی استان و ناحیه7 هستم. با حمایت مسئولین سازمان دانش آموزی استان و ناحیه7 مشهد، با مسئولین کشوری و وزارتی مصاحبه‌های زیادی را انجام داده‌ام.»

وی در پایان گفت:« مشوقان اصلی من پدر بزرگم حسن غنایی و مادر بزرگم افتخارالسادات آتشی بودند که هر دوی آنها عضو جامعه فرهنگیان هستند.من از پدر و مادرم، مسئولین سازمان دانش آموزی، اداره آموزش و پرورش ناحیه7 و همه عزیزانی که همیشه کنار من هستند و من را حمایت می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.»

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار