مدیرکل قرآن، عترت و نماز اعلام کرد:

پویش قرائت سوره «صف» به مناسبت شهادت سردار سلیمانی آغاز شد

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه پویش قرائت سوره مبارکه «صف» همزمان با ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) و به مناسبت سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد، توضیحاتی را ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
پویش قرائت سوره «صف» به مناسبت شهادت سردار سلیمانی آغاز شد

«میکائیل باقری» با اشاره به سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و تعبیر مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) از این روز به عنوان «یوم الله» اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش و جامعه قرآنی کشور بر اساس ماموریت هایی که در حوزه مباحث فرهنگی دارد و به عنوان یکی از اعضای ستاد مردمی بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، طبق روال هرساله اقدام به اجرای برنامه های متنوع و متعددی به مناسبت این سالگرد می‌کند.

وی ادامه داد: امسال نیز برنامه محوری وزارت آموزش و پرورش، اجرای پویش گسترده و ملی قرائت سوره مبارکه صف برای دانش آموزان، فرهنگیان و والدین دانش آموزان است.

باقری با ذکر اینکه این پویش از روز 28 آذر ماه آغاز شده است و تا نیمه دی ماه ادامه دارد گفت: در قالب این پویش دانش آموزان، فرهنگیان و والدینی که علاقه مند هستند اقدام به قرائت یک یا چند مرتبه سوره مبارکه صف می کنند و تعداد دفعات قرائت خود را در سامانه ای که طراحی شده است قید خواهند کرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: با توجه به اهمیت این موضوع قرار است بخش ویژه ای در صفحه اول شبکه دانش آموزی شاد طراحی شود که دانش آموزان علاقه مند، به این صفحه مراجعه کرده و پس از کسب اطلاعات لازم را درباره این پویش به همراه خانواده خود در این پویش شرکت کنند تا ثواب قرائت این سوره به روح بلند سردار سلیمانی و تمام شهدای انقلاب و اسلام تقدیم شود.

وی با بیان اینکه این پویش ویژه تمام دانش آموزان در تمام مقاطع بدون محدودیت سنی است افزود: دانش آموزان با شرکت در این پویش و خواندن سوره صف که متشکل از 14 آیه است، علاوه بر استفاده از نورانیت قرآن با مفاهیم این سوره پیرامون «شهادت و مجاهدت» نیز آشنا می شوند.
باقری ابراز امیدواری کرد که شاهد حضور گسترده اقشار مختلف در جامعه دانش آموزی و فرهنگی باشیم و در برابر مجاهدت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادای دین کنیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز همچنین اعلام کرد: به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برنامه های مختلفی مانند تولید محتواهای مجازی با موضوع حاج قاسم اسطوره عدالت خواهی در شبکه شاد، برگزاری ختم صلوات و اهدای ثواب آن به روح بلند این شهید، بررسی بیانات مقام معظم رهبری درباره ایشان، تولید محتواهای مختلف از وصیت نامه شهید، اجرای برنامه های گوناگون در کرمان و پخش زنده از شبکه شاد، معرفی کتب مرتبط با مکتب حاج قاسم به دانش آموزان، برگزاری اردوها و پخش کلیپ های مختلف داریم تا دانش آموزان را بیش از پیش با جنبه معارفی این شهید بزرگوار آشنا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار