در گفت‌وگو با پانا:

نبی باقری ها: فدراسیون تاج انگیزه لیگ را کشته است

تشکر وزیر از کی روش شکست خورده ننگ بود/ باید به لوکادیا حق داد 

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است فدراسیون با بی برنامگی اش باعث شده تا انگیزه بازیکنان در لیگ فوتبال از بین برود.

کد مطلب: ۱۳۳۳۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
نبی باقری ها: فدراسیون تاج انگیزه  لیگ را کشته است

نبی‌باقری‌ها در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به وضعیت فوتبال ایران اظهار داشت: «واقعیت را بخواهید چند سالی می‌شود که فوتبال ما دیگر کیفیت گذشته را ندارد. نه پدیده‌ای داریم و نه ستاره‌ای. فوتبالیست برای رسیدن به کیفیت بالا نیاز به برنامه دارد. در کنار همه آن‌ها، می‌خواهد توانایی‌اش را به تماشاگر نشان دهد. وقتی در ورزشگاه تماشاگر نباشد، بازی رسمی مثل تمرین می‌شود. بازیکنان با این وضعیت هیچ انگیزه‌ای ندارند. فقط بستن قرارداد باعث ایجاد انگیزه نمی‌شود. خیلی از بازیکنان باانگیزه حضور در جام جهانی تیم‌هایشان را عوض کردند. اما همه آرزو و انگیزه آن‌ها با مدیریت آقای مدعی(مهدی تاج) از بین رفت.»

وی افزود: «خیلی از بازیکنان فکر می‌کردند، به تیم ملی دعوت می‌شوند اما تاج رفت و کی روش را آورد. مدیری که با وقاحت و بی‌ادبی جواب مجریان را می‌دهد. او باید از همه عذرخواهی کند و تنها عذرخواهی هم کافی نیست و باید استعفا بدهد. او فرهنگ و ادب را از ژاپنی‌ها یاد بگیرد. آن‌ها نمایش فوق‌العاده‌ای در جام جهانی داشتند. فخر فوتبال آسیا هستند. فرهنگ مردم ایران خیلی بالاست و نباید چنین آدم مدعی و وقیح رئیس فوتبالشان باشد. قطر از یک استان ما هم کوچک‌تر است اما با چه شکوهی جام جهانی برگزار کرد.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «البته تاج مقصر نیست. کسانی مقصرند که او را تأیید صلاحیت کردند. هرجای دنیا اگر کسی به‌اندازه تاج این‌همه بدهی بالا می‌آورد، الان باید در دادگاه محاکمه می‌شد نه اینکه رئیس فدراسیون می‌شد. او یاد گرفته که پاسخگو نباشد. باید جواب بدهد که دلیل آوردن کی روش چه بود؟ ۸ سال برای فوتبال ایران چکار کرد. مدیران ورزشی ما تمام‌شده‌اند اما به‌زور می‌خواهند بمانند. سجادی به‌عنوان وزیر ورزش چرا باید از کی روش تشکر کند؟ ننگ بالاتر از این؟ به خاطر شکست دادن تیم ولز که بعد از ۶۴ سال به جام جهانی رسیده بود و ضعیف‌ترین تیم جام بود؟ با تیم‌های لیگ برتری هم آن‌ها را می‌بردیم. معلوم است که وقتی برای یک آدم شکست‌خورده این‌همه پیام تشکر می‌فرستند او هم به‌جای عذرخواهی، کاخ گردی می‌کند.»

نبی باقری‌ها گفت: «تاج با مدیریتش تمام انگیزه لیگ ما را کشت. فلاکت تا کجا که رئیس فدراسیون باافتخار بگوید ۲ بار به «میله» زدیم. کی روش را آورده بود تا به تیر بزنیم؟ لژیونرهایی که فوتبالشان تمام‌شده را چرا جام جهانی بردید؟ حاج صفی شاید نخواهد از تیم ملی برود، با چه کیفیتی او را بردید؟ کی روش تیم ملی را با تیم محلات اشتباه گرفته بود و دوستانش را با خودش برد. بازیکنی که گل می‌زند باید بخندد نه اینکه گریه کند. اگر تاج جای مراکش و ژاپن و کره بود، چکار می‌کرد؟»

وی تأکید کرد: «از لیگ ما چه بگویم. بعد از چندین سال پرسپولیس صاحب یک مهاجم خوب و گل زن شد اما لوکادیا نتوانست تحمل کند و رفت. او حق داشت و باید به او حق داد. بازیکن حرفه‌ای امکانات و آرامش می‌خواهد. وقتی می‌بیند نه تماشاگری هست و نه لیگ منظمی داریم، می‌رود. آن‌وقت فدراسیونی‌ها به استقبال کی روش می‌روند. از چی او استقبال کردید؟ او را به خاطر نتایج اسفبار از دو قاره و دو کشور بیرون انداختند اما تاج او را با خودش به جام جهانی برد. خود فدراسیون بود که به اسکوچیچ بی‌حرمتی کرد و باعث دودستگی در تیم ملی شد تا بتوانند او را برکنار کنند.»

مهدی خزاعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار