مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

بازطراحی کالبد اردوگاه‌ها، قدمی به سوی رقم خوردن رسالت تربیتی نظام آموزش و پرورش است

تهران(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، بازطراحی مجدد کالبد اردوگاه‌ها و‌ بخش نرم افزاری آن را قدمی به سمت تحقق سند تحول بنیادین خواند، تا شاهد رقم خوردن رسالت تربیتی نظام آموزش و پرورش، در فضاهای اردویی باشیم.

کد مطلب: ۱۳۳۳۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بازطراحی کالبد اردوگاه‌ها، قدمی به سوی رقم خوردن  رسالت تربیتی نظام آموزش و پرورش است

به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، اولین گردهمایی رؤسای اردوگاهای دانش‌آموزی کشور، با عنوان «تحول در نظام اردوگاه های دانش آموزی»، به همت اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش کشور، در اردوگاه شهید باهنر آغاز بکار کرد.

مسعود بهرامی در افتتاحیه گردهمایی روسای اردوگاه های دانش آموزی کشور که در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نکاتی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده محیط های تربیتی و یادگیری متفاوت است؛ قبل از بارگذاری سند و‌ شروع کار آن، هرگاه اسم محیط تربیت و‌ یادگیری به میان می آمد فضای کلاس، میز و تخته سیاه در محیط کلاس تداعی می شد که این نگاه اصلاح شده ایت.

وی افزود: با چرخش های مبانی سند تحول بنیادین و چرخش از محیط های مرسوم تربیت و‌ یادگیری، به محیط های جدید، متفاوت و انگیزه بخش در فرایند تربیتی می رسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، بیان کرد: اردو و اردوگاه یکی از مصادیق بارز محیط های یادگیری در تراز سند تحول بنیادین است که امیدواریم با بازطراحی مجدد کالبد اردوگاه ها و‌ بخش نرم افزاری آن همچنین چگونگی برگزاری اردوها، بتوانیم قدمی به سمت تحقق سند تحول بنیادین برداریم و شاهد باشیم امور تربیتی به عنوان رسالت ما در آموزش و پرورش، در فضاهای اردویی رقم‌ بخورد.

بهرامی در پایان با طرح سوالی خطاب به حاضرین، گفت: این سوال مطرح است که «آیا لزوماً برای برگزاری اردو باید از محیط مدرسه خارج شد و اردوگاه ها باید محیطی متفاوت از مدرسه باشد؟»؛ باید بتوان به این سوال نیز پاسخ شایسته ای دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار