دانش‌آموز برگزیده مسابقات فرهنگی هنری در گفت‌وگو با پانا:

یادگیری مهارت‌های گوناگون در کنار درس، دلنشین و راهگشا است

تهران (پانا) - رتبه اول استانی مسابقات فرهنگی هنری در رشته پته‌دوزی در استان تهران، یادگیری مهارت‌های متنوع را در کنار تحصیل و درس بسیار جذاب، لذت‌بخش و راهگشا دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۳۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری مهارت‌های گوناگون در کنار درس، دلنشین و راهگشا است

رضوان جان‌پرور، دانش آموز دبیرستان فرهنگ منطقه ۱۳ در مسابقات فرهنگی هنری با کسب رتبه اول استانی در رشته پته‌دوزی افتخار آفرید. جان پرور، در رابطه با انتخاب رشته علوم انسانی برای ادامه تحصیل خود، عنوان کرد: «رشته انسانی همیشه با تمام ابعاد زندگی انسان ها آمیخته شده است و به نظر من محوریت تمام درس ها بر پایه شناخت انسان است. برخلاف تصور عموم مردم، رشته انسانی در ادبیات و عربی خلاصه نمی شود و عموم مردم آن را بسیار ساده خطاب می کنند، رشته انسانی از نظر محتوای درسی بسیار سنگین است، چرا که بسیار گسترده تر و عمیق تر از دیدگاه سطحی مردم در جامعه است و هدفم از انتخاب رشته انسانی هم کسب آگاهی بیشتر بود و هم علاقه وافری که به رشته روانشناسی داشتم.»

جان پرور که سابقه طولانی در فعالیت های هنری دارد، این فعالیت ها را فرصتی جهت نمایان سازی احساسات خود دانست و افزود: «می توانم بگویم هنر با من عجین شده است و دوست همیشگی من در تمام مراحل زندگی بوده و خواهد بود. هنر همیشه مرا غرق در خودم می کند. فکر می کنم هر انسانی باید محفلی در زندگی داشته باشد تا در آن احساسات خود را نمایان کند. این محفل برای من هنر بود و به همین دلیل در این حیطه بسیار رشد کردم و همیشه از فعالیت در حوزه هنر لذت می برم.»

نفر اول مسابقات فرهنگی هنری؛ در سطح استان تهران در این باره بیان کرد: «من معتقدم موفقیت زمانی به دست می آید که تمام جوانب های زندگی در کنار هم رشد پیدا کند. در غیر این صورت رشد تک بعدی به خودی خود مشکل دیگری است. دانش آموزان همواره با یک برنامه ریزی خوب می توانند به تمام فعالیت ها برسند.»

وی در این باره ادامه داد: «من همانطور که گفتم به فعالیت های هنری علاقه زیادی دارم و در سال‌های گذشته هم برای کار های هنری دیگر و مسابقات کوچک دیگر مقام های گوناگونی کسب کردم و جوایزی را نیز دریافت کردم. اما مقام اول استانی هدفی بزرگ و به طبع بسیار شیرین تر بود که به آن در مسابقات فردا در رشته پته دوزی دست پیدا کردم. به واسطه حضور در رشته های هنری از کودکی این بار در مسابقات فردا، خودم را با رشته پته دوزی به چالش کشیدم و خداروشکر نتیجه مطلوبی خاصل شد.»

این هنرمند در پایان با بیان یک جمله کوتاه به‌ دوستان و همکلاسان خود گفت: «در واقع، هنوز خود را در حدی نمی بینم که بخواهم به دوستانم توصیه کنم اما تنها چیزی که می توانم از تجربه ام به آنها بگویم این است که برای خود من یادگیری مهارت های مختلف در رشته های گوناگون در کنار درس و تحصیل همواره دلنشین و راهگشا بوده است.»

دانش آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار