مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اعلام کرد:

افتتاح 9 زمین چمن مصنوعی دانش‌آموزی طی روزهای آتی

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه 2 زمین از 11 زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای به بهره‌برداری رسیده است، از افتتاح 9 زمین چمن مصنوعی دانش‌آموزی طی روزهای آتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 9 زمین چمن مصنوعی دانش‌آموزی طی روزهای آتی

عادل خالقی، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان به ریاست استاندار سمنان، از اجرای طرح کشوری شهید سلیمانی در استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح ورزشی که به منظور توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای اجرا می‌شود، ۱۱ زمین چمن مصنوعی احداث شده که 2 مورد آن نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان همین ماه یا اوایل ماه آتی این تعداد زمین ورزشی در استان افتتاح خواهد شد و مابقی زمین‌های نیمه تمام مدارس نیز تا دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ۳۵ درصد از اعتبارات طرح ورزشی شهید سلیمانی ویژه تجهیز مدارس در استان سمنان جذب شده، تاکید کرد: این طرح ۱۰میلیارد تومان اعتبار مصوب داشت که سه و نیم میلیارد تومان آن تاکنون محقق و هزینه شده و امیدواریم مابقی اعتبارات را نیز بتوانیم جذب کنیم.

خالقی با اشاره به اینکه نرخ باسوادی استان سمنان از میانگین نرخ کشوری بالاتر است، بیان کرد: در تمام مقاطع تحصیلی کمیت تحصیل در استان سمنان از میانگین کشوری بیشتر است؛ برای مثال در دوره متوسطه دوم ۹۷ درصد و در متوسطه اول بیش از ۹۸ درصد از جمعیت مخاطب جذب تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در دوره ابتدایی تعداد جذب گروه هدف‌مان بیش از ۹۹ درصد است، افزود: تعداد افراد بازمانده از تحصیل در این دوره در استان سمنان به یک درصد هم نمی‌رسد که اگر بتوانیم این تعداد اندک را نیز جذب کنیم، برای نخستین بار در کشور این اتفاق رخ می‌دهد که ۱۰۰ درصد جامعه هدف دوره ابتدایی جذب کلاس‌های درس شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار