دبیرکل خانه پرستار در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

وضعیت نامناسب اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اختصاص یافت

تهران (پانا) - دبیرکل خانه پرستار با اشاره به آغاز اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از وضعیت نامناسب اجرای این قانون گلایه کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت نامناسب اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اظهار کرد: «اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از 16 سال شروع شده است و علی‌الحساب مبلغی را برای پرستاران واریز کرده‌اند اما با توجه به اینکه قانون به‌طور کامل اجرا نشده، خواسته جامعه پرستاری این است که تعرفه‌گذاری پرستاری نیز همچون بقیه گروه‌های پزشکی با همان سبک و سیاق و تراز ارزش‌گذاری شود.»

دبیرکل خانه پرستار افزود:‌ «بیش از 15 سال کار کارشناسی بر روی اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری انجام شده است اما سال گذشته طرحی مبنی بر پرداخت بیمه بر مبنای تخت بیمارستانی تعرف شد که نه کارشناسی بود نه قانونی و مورد انتقاد قرار گرفت. اکنون نیز اجرای طرح شروع شده و علی‌الحساب مبلغی پرداخت شده است اما کل جامعه پرستاری را به بحران کشانده است و پرستاران از میزان پرداختی‌ها رضایت ندارند.»

وی با اشاره به بودجه اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیز گفت: «برای یکسال 5 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌اند که باید قانون برای 200 هزار پرستار اجرا شود. البته 60 درصد از آن به پرستاران می‌رسد و در نهایت ماهانه یک‌ونیم تا دو میلیون تومان به پرداختی‌های پرستاران افزوده می‌شود.»

قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال 86 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. روز 6 تیرماه سال جاری، سعید نمکی- وزیر وقت بهداشت از تصویب آیین‌نامه اجرایی خدمات پرستاری خبر داد. کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان را برای اجرای این قانون در بودجه سال ۱۴۰۱ به تصویب رسانده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار