در نشست تخصصی مدیران مدارس شاهد مطرح شد؛

جهاد تبیین؛ تکلیف ویژۀ مدارس شاهد استان سمنان

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه مدیر مدرسه شاهد، باید به درستی اولویت برنامه‌ها را تشخیص داده و با اقدام جهادی در اجرای آنها تلاش کند، گفت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار که لازم است در این روزها به آن توجه ویژه شود، موضوع جهاد تبیین است.

کد مطلب: ۱۳۳۱۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
جهاد تبیین؛ تکلیف ویژۀ مدارس شاهد استان سمنان

عادل خالقی، در گردهمایی مدیران دبیرستان های شاهد استان سمنان به منظور بازخوانی و تشریح طرح ها و برنامه های سال جاری، با اشاره به اینکه 3گروه از مدارس (تیزهوشان، نمونه دولتی و شاهد) جزء مدارس خاص محسوب می شوند، اظهار کرد: دانش آموزان برای ورود به دو گروه از مدارس سمپاد و نمونه، آزمون می دهند ولی در مدارس شاهد، انتخاب محصلان براساس فرم امتیازبندی است که این امر، ناهمگونی دانش آموزان را از نظر علمی در پی دارد.

وی افزود: از طرفی، چون این مدارس جزء مدارس خاص ما محسوب می شوند و بخشی از فرزندان خانواده‌ شاهد و ایثارگر نیز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، پس کار مربیان و معلمان در این گونه مدارس سخت‌تر بوده و می طلبد مدیران این مدارس با تدوین و اجرای برنامه های ویژه تر، جهت ارتقاء سطح آموزشی و پرورشی دانش آموزان اهتمام داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، همچنین با تأکید بر حضور فعال مسئولان مدارس شاهد در همه اجتماعات دینی و فرهنگی گفت: ایجاد جذابیت و نشاط در مدارس و ایجاد فضای سالم رقابتی برای دانش‌آموزان باید در دستور کار باشد و از آنجا که مدارس شاهد، ظرفیت های خاصی به لحاظ نیروی انسانی و فضا دارند، باید اجرایی شدن مباحث سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این آموزشگاه‌ها نمود بیشتری داشته باشد.

خالقی همچنین خاطرنشان کرد: مدیران مدارس شاهد باید بستر مناسبی برای ورود دانش آموزان به جشنواره های مختلف علمی، مهارتی، ورزشی و پرورشی فراهم آورند و یادگیری دروس را از حالت صرفا تئوری خارج کرده و دانش آموزان را به گونه ای هدایت کنند تا به شکل عملیاتی مباحث درسی را فرا بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توجه به شاکله دوران نوجوانی و هویت یابی در این دوره یک از مسائل مهمی است که مدیران دوره متوسطه اول و دوم باید آن را به طور ویژه مورد توجه و اهمیت قرار دهند و در کنار همه مباحث و مسائل خاص مدارس شاهد، مسئولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش و بنیاد شهید باید به طور خاص و ویژه از این مدارس حمایت کرده و به لحاظ امکانات و نیروی انسانی توجه بیشتری به مدارس شاهد داشته باشند.

حسین رشیدی، معاون آموزش متوسطه استان نیز در این جلسه، در خصوص توجه ویژه مدیران مدرسه به اسناد بالادستی (مطالبات و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، سند تحول مردمی دولت سیزدهم، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سیاست های وزارت آموزش و پرورش) و تطبیق برنامه ها و فعالیت های آموزشگاه با این اسناد، تأکید و مطالبی بیان کرد.

وی یادآور شد: براساس مفاد سند تحول، 34 راهکار مربوط به مدیران مدارس است، پس نقش و جایگاه مدیران مدارس در اجرای موارد مربوط به سند تحول بنیادین در کف مدرسه بسیار حائز اهمیت است.

رشیدی در ادامه چگونگی برگزاری امتحانات نهایی در سال‌تحصیلی جاری و تغییرات کنکور سراسری دانشگاه‌ها و دیگر موارد کاربردی را برای مدیران تشریح و تبیین کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار