اشک‌ها و لبخندها؛ تلخ و شیرین اختتامیه «سینماحقیقت»

تهران (پانا) - آیین پایانی شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» که شامگاه جمعه 25 آذرماه در تالار وحدت برگزار شد، همراه با لحظات تلخ و شیرین و جذاب فراوان بود.

کد مطلب: ۱۳۳۱۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اشک‌ها و لبخندها؛ تلخ و شیرین اختتامیه «سینماحقیقت»

طراحی سن اختتامیه با وجود سادگی، زیبا و چشم نواز و نسبت به سال گذشته، خوش رنگ‌تر بود. آیین آغازین با پخش ترانه ایران حجت اشرف‌زاده،حال و هوایی خاص به سالن تالار وحدت داد و نمایش تصویر همه شرکت کنندگان روی مانیتور بزرگ روی سن، ادای احترامی به فیلمسازان این دوره بود. محمد حمیدی مقدم، دبیر جشنواره در آغاز سخنش از حضار خواست شرکت کنندگان (مستندسازان این دوره) را تشویق کنند.

ضرباهنگ مراسم، سریع و بدون وقت اضافه بود و موافقان و مخالفان توانستند مقابل وزیر و رئیس سازمان سینمایی صحبت کنند. حتی تعدادی از مستندسازان نسبت به رئیس سازمان انتقاد هم داشتند که در اختتامیه به صراحت آن را اعلام کردند.

مجری مراسم پدرام کریمی اگرچه مجری درجه یکی نیست، اما تلاش کرد اجرای خوبی داشته باشد. شاید بهتر بود، مجری متناسب با فضای سینمای مستند یا یک چهره مشهورتر برای این مراسم انتخاب می‌شد.

اغلب برگزیدگان این دوره با فرزندانشان روی سن رفتند. مهدی شامحمدی با پسرش، محسن اسلام‌زاده با دخترش، مهدیه سادات محورجعفری با دو فرزندش، حضور پررنگ کودکان خردسال روی سن، یکی از زیبایی‌های این دوره و یادآور حضور مرتضی پایه‌شناس با دو دخترش در آیین اختتامیه جشنواره سیزدهم «سینماحقیقت» بود. مسعود زارعیان همراه پسرش روی سن رفت، احساساتی شد و نسبت به همسرش ابراز محبت کرد. هادی شریعتی هم جایزه‌اش را به همسرش تقدیم کرد.

مهدیه سادات محورجعفری از مسئولان خواست جشنواره‌ای برای زنان و با موضوع زنان در ایران برگزار شود.

جایزه‌های دبیر جشنواره امسال اگرچه متعدد بود اما به نظر می‌رسد محمد حمیدی مقدم از طریق جوایز ویژه دبیر سعی کرد از سینمای مستقل و متفاوت مستند حمایت کند. توجه به فیلمی درباره محیط زیست که تولیدی طولانی و سخت داشته، (ماراتن به سوی خط باریک قرمز)، فیلمی تاثیرگذار درباره مسئله‌ای اجتماعی (پیله ابریشم)، مستندی درباره اهمیت مسائل محیط زیستی (آب ما را خواهد برد) و دیدن مستندی درباره محیط زیست و اقلیمی متفاوت (آت اوغلان) توجه و سلیقه دبیر را نشان می‌دهد.

پخش تیزرها بخشی از آیین‌های اختتامیه است، کیفیت تیزرهای پخش شده از امتیازهای مراسم جمعه شب بود. نکته جالب این که همه تصاویر به فیلمسازان و مدیران اختصاص نداشت و تصویر همه کارکنان مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی (برگزار کننده جشنواره) در اختتامیه پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار