آیین تجلیل از 250 معلم و دانش آموز پژوهشگر برتر استان قم برگزار شد

قم (پانا) - مراسم تجلیل از فرهنگیان و دانش‌آموزان پژوهشگر برتر، شامگاه جمعه 25 آذر در تالار شهید آوینی قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین تجلیل از 250  معلم و دانش آموز پژوهشگر برتر استان قم برگزار شد

آئین تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برتر استان قم و دومین همایش ملی بزرگداشت ادیب فرهیخته مرحوم «علی اصغر فقیهی» به مناسبت روز ملی پژوهش، در سالن اجتماعات شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

«حجت‌الله الماسی» مشاور عالی وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش در این آئین طی سخنانی کشور ضمن تاکید بر لزوم شناخت راه مهم پژوهش و تاثیر آن بر شخصیت افراد، طی سخنانی اظهار کرد: یکی از آفت های جامعه و جوانان این است که در احوال بزرگانی همچون استاد فقیهی تحقیق و تامل نمی کنند لذا در این نوع مراسمات ویژه باید دستاورد های این بزرگان بازنگری شود.

الماسی با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه تربیت عقلانی است خاطرنشان کرد: ضروری است پژوهش را به سمت تربیت عقلانی برد لذا باید دانش آموزان را به سمتی ببریم که سخنی را نسنجده و بدون پژوهش و تحقیق نپذیرند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش مبتنی بر پژوهش در بستر فرهنگی و تمدنی کشور باید استفاده و ارائه شود و نتیجه آن نیز باید تربیتی باشد.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز با بیان اینکه مبنایی ترین اعتقادات انسان مبتنی بر پژوهش است، خاطرنشان کرد: انسان ها با ید از راه تحقیق و پژوهش به اصول دین که مبنای پذیرش دین اسلام است، دست پیدا کنند.

وی افزود: پژوهش و تحقیق اساس پیشرفت همه جانبه‌ یک کشور است و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه محسوب می‌شود.
رحیمی با تاکید بر اینکه در حوزه برنامه ریزی آموزش و پرورش هیچ اقدامی را نباید بدون پژوهش پیش برد، اظهار کرد: کار پژوهش در آموزش و پرورش واجب و ضروری است.

در این مراسم از 250 معلم و دانش آموز پژوهشگر برتر در سطح استان از جمله محمدمهدی کمالی، امیرحسین احمدی‌فر، امیرعباس فرجی، محمد عادلی، مبینا علی‌حیدری، مژده عقلایی، مرضیه صدرآبادی، فاطمه رضوانی، نرگس‌سادات فضلی‌نژاد، رومینا ساجدی و کوثر عاطفی که در رشته‌های مختلف در سطح کشور، مقامی کسب کردند تجلیل شد.

در مراسم فوق که با همکاری موسسه پیشگامان عصر هنر برگزار شد، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش، مسئولانی از استانداری قم، سید‌علیرضا دادمرزی مدیر سازمان دانش‌آموزی استان و سایر مسئولان حضور داشتند.

خبرنگاران: ابوالفضل بمانی، مبینا علی‌حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار