امام جمعه رودهن:

وحدت حوزه علمیه و دانشگاه ٢ عامل مهم پیشرفت مادی و معنوی کشور است

رودهن(پانا) - امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه، گفت رسالت دانشگاه رفع نیازهای کشور از طریق تولید علم و رسالت حوزه علمیه تقویت هویت دینی جامعه و ترویج معنویت است، حوزه علمیه و دانشگاه مکمل یکدیگرند، و وحدت آن ٢ عامل مهم پیشرفت مادی و معنوی کشور است.

کد مطلب: ۱۳۳۱۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
وحدت حوزه علمیه و دانشگاه ٢ عامل مهم پیشرفت مادی و معنوی کشور است

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی امام جمعه رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: حفظ و ادای امانت و پایبندی به عهد و پیمان‌ها و تعهداتی که با بنده خدا و با خود خدا بسته می‌شود جزء ویژگی مومنین راستین است، نعمت‌های خداوند تعالی چه نعمت مادی و چه نعمت معنوی سراسر زندگی ما را فرا گرفته و این نعمت ها امانت های خداوند محسوب می‌شوند.

وی افزود: دین و آیین حق، کتب آسمانی، دستور ائمه طاهرین و فرزندان ما همه و همه نعمت‌های الهی هستند حتی پست و مقام هایی که افراد در جامعه دارند این‌ها امانت‌های الهی محسوب می‌شود.

حسینی همچنین مطرح کرد: پست‌ها و مقام‌ها موقعیت و منصب‌ها در هر سطحی که باشد امانت محسوب می‌شود؛ امانت آنها به این است که در انجام کارهایی که به آنها محول شده نهایت جدیت را داشته باشند. از مهم ترین پایه‌های نظام اجتماعی جامعه بشری حفظ و ادای امانت و پایداری به عهد پیمان ها است؛ یکی از دستاوردهای امانت داری برخورداری از درجات بالا ایمان است.

امام جمعه رودهن در ادامه اظهار کرد: یکی از عوامل تنگی معیشت، گناه است و یکی از عوامل مهم افزایش روزی، کارهای نیک و پسندیده است، اهل ایمان صفات و ویژگی‌های شناخته شده‌ای دارند که از جمله آنها امانت‌داری و پایبندی به تعهدها است، از نشانه های مهم دین داری امانت‌داری و وفای به عهد و پیمان‌ها است.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین تصریح کرد: ولایت فقیه جامع‌الشرایط و شخص رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای یکی از نعمت‌های بزرگ الهی برای جهان اسلام و برای ملت ایران است، به اعتراف دشمنان ملت ایران ما چند سال برای این کشور برنامه‌ریزی می‌کنیم اما رهبر ملت ایران با یک سخنرانی نقشه‌های چندین ساله‌ مارا نقش‌بر آب می‌کند، اگر در جامعه آزادی فکر و بیان وجود نداشته باشد رشد درآن جامعه متوقف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین مطرح می‌کنند که اسلام پرچم دار عدالت و آزادی است و نظام سلطه ضد آزادی است. بنابراین منطقی نیست کسی توقع آزادی داشته باشد و بخواهد بر خلاف قانون عمل کنند. در هیچ جای دنیا به مردم کشورشان اجازه نمی‌دهد که برخلاف قانون کشور بخواهند اقدامی انجام دهند، وحدت در جامعه یکی از راهبردهای نظام اسلامی است و یکی از دلایل اقتدار وحدت اقشار مختلف جامعه بوده است. حوزویان و دانشگاهیان هم از آن جمله اقشار جامعه هستند که وحدت و انسجام آنها در پیشبرد جامعه اسلامی تاثیر گذار بوده اند.

امام‌جمعه رودهن در پایان بیان کرد: منادی وحدت حوزه و دانشگاه شهید والا مقام شهید مفتح است که ۲۷ آذر ماه مصادف با شهادت این دانشمند فرهیخته است، دشمنان همواره از این وحدت ناخرسند هستند و تلاش آنها این بوده است که در بین حوزویان و دانشگاهیان اختلاف ایجاد کنند.تولید علم و تقویت هویت دینی عامل اصلی اقتدار و استقلال و پیشرفت کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار