مشاور دبیرستان عدالت جوادآباد :

اضطراب از عواملی است که دانش‌آموز را به پرخاشگری دعوت می‌کند

جوادآباد (پانا) - به گفته مشاور آموزشگاه عدالت جوادآباد، اضطراب و استرس از جمله عواملی است که دانش‌آموز را به پرخاشگری دعوت می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۳۱۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
اضطراب  از عواملی است که دانش‌آموز را به پرخاشگری دعوت می‌کند

پریسا سلگی، مشاوره مدرسه دبیرستان عدالت جوادآباد، درباره دلایل ایجاد افت تحصیلی در دانش‌آموزان، بیان کرد: «با توجه به تغییراتی که در فیزیولوژی نوجوانان در این سن به وجود می آید، افت تحصیلی در آنها کاملا طبیعی است. پر‌خاشگری از جمله مشکلات عمده دانش آموزان در مدرسه است که البته نمی‌توان آن را تنها به این سن محدود کرد.»

وی در ادامه گفت: «برای رفع مشکلات رفتاری دانش آموزان، باید تلاش کنیم تا به صورت دقیق مشکل را شناسایی کنیم. در قدم اول لازم است علت این رفتارها را بیابیم و ریشه یابی درستی از هر واکنش دانش آموز به دست آوریم. حرف زدن و تشویق کردن و همچنین دوری از هر گونه مشاجره و تنبیه نادرست از مهم ترین اقدامات هنگام رفتار با دانش آموزان مشکل‌ساز محسوب می‌شود.»

سلگی در ادامه از مشکلات دانش‌آموزانی که بر اثر استرس در درس‌های خود به مشکل برمی‌خورند اظهار کرد: «اضطراب و استرس یکی از مشکلاتی است که در درصد قابل توجهی از دانش آموزان وجود دارد. نتیجه این اضطراب مانند سایر ناتوانی‌های یادگیری، کاهش عملکرد درسی و تحصیلی دانش آموزان خواهد بود، همچنین حمایت‌های عاطفی از دانش آموزانی که این مشکل را دارند، می‌تواند بسیار مفید باشد. بنابراین رفع مشکلات رفتاری دانش آموزان توسط معلمان و والدین باید در اولویت قرار بگیرد.»

دانش‌آموز خبرنگار: ریحانه کچویی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار