مدیر‌کل آموزش و پرورش البرز:

پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ملاصدرا رتبه نخست کشور را کسب کرد

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج رتبه نخست کشوردر بخش ارزیابی عملکرد برنامه‌های پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در سال تحصیلی گذشته را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ملاصدرا رتبه نخست کشور را کسب کرد

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: ارزیابی عملکرد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور هر ساله توسط دفتر معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و با بررسی فرم‌های ۲۳ گانه صورت می‌پذیرد که پژوهش‌سرای ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج موفق به کسب بالاترین امتیاز شد.

وی فعال‌سازی و سازماندهی انجمن های درون مدرسه‌ای و هدایت انجمن‌ها، استفاده از رویدادها و روش‌های آموزشی علمی و خلاقانه، تعامل با سایر مراکز علمی، کاهش سن محقق در حوزه‌های تخصصی، توجه ویژه به رشته‌های علوم انسانی را از ویژگی‌های بارز این پژوهش‌سرای دانش آموزی ذکر کرد.

حجرگشت با اشاره به اینکه پژوهش‌سرای دانش آموزی ملاصدرا قطب کشوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و قطب فناوری نانوی استان البرز است، خاطرنشان کرد: قطب کشوری رسالت مدیریت و راهبری موضوع سلول‌های بنیادی را در پژوهش‌سراها و مدارس کشور بر عهده دارد.

وی یادآوری کرد: هر ساله وزارت آموزش و پرورش اقدام به ارزیابی پژوهش‌سراهای کشور کرده و پژوهش‌سراهای اول هر استان به عنوان پژوهش‌سرای برتر کشوری معرفی می‌شود.

حجر گشت ادامه داد: هرساله سه مدیر پژوهش سرای دانش آموزی در استان‌های برتر توسط پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش معرفی می شوند که مدیر پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا در سال های ۹۴ و ۹۶ و ۹۹ به عنوان مدیر برتر پژوهش‌سراهای کشور انتخاب شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: این پژوهش‌سرا به عنوان یکی از مراکز پژوهشی به ویژه در حوزه فناوری نانو و سلول‌های بنیادی توانسته است گام‌های موثری را در استعدادیابی و هدایت دانش آموزان مستعد بردارد.

حجرگشت در پایان تاکید کرد: پژوهش‌سراهای دانش آموزی در زمینه گسترش تفکر پژوهشی و پرورش ایده‌پردازی و خلاقیت و نوآوری در ذهن دانش آموزان نقش موثری دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار