نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

دانش‌آموزان امروز سنگرداران مدیریت آینده قوی کشور هستند

زنجان (پانا) – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه مدرسه، سنگر امروز دانش‌آموزان است، گفت دانش‌آموزان امروز به‌عنوان سنگرداران قویِ عزیزترین سرمایه کشور یعنی منابع انسانی برای مدیریت آینده کشور هستند.

کد مطلب: ۱۳۳۰۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان امروز سنگرداران مدیریت آینده قوی کشور هستند

آیت‌اله علی خاتمی امروز در نماز جماعت ظهر و عصر که به‌مناسبت هفته قرآن و عترت و با حضور جمعی از دانش‌آموزان در قالب تلفیقی از برنامه‌های «نور چشم» و «پیوند مسجد و مدرسه» در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: عمر انسان‌ها هم مانند فصل‌های سال، دوران مختلفی دارد.

وی با بیان اینکه نه به دنیا آمدن و نه از دنیا رفتن انسان به اختیار خودش است، خاطرنشان کرد: در بین به دنیا آمدن و از دنیا رفتن، فرصتی به نام عُمر و زندگی به انسان‌ها داده شده که قدرت اختیار و انتخاب انسان فقط در همین فرصت و دوران است.

آیت‌اله خاتمی افزود: انسان یک موجود عاقل است و به همین دلیل، اراده دارد و چون اراده دارد می‌تواند مسیر خوب یا بد را در زندگی انتخاب کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه نوجوانی و جوانی بهترین فصل و دوران عمر انسان است، گفت: بزرگترین سرمایه هر کشور، منابع انسانی آن کشور است و آینده کشورمان نیز متعلق به نوجوانان و جوانان امروزی است.

وی خطاب به دانش‌آموزان ابراز کرد: امید آینده کشور در عرصه‌های مختلف اقتصاد، سیاست، فرهنگ و... شما هستید و مدیریت آینده کشور به دست شما خواهد بود.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه آینده کشور خودبه‌خود زیبا نمی‌شود، خاطرنشان کرد: اگر آینده کشور را زیبا می‌خواهید از هم‌اکنون باید آغاز کنید و مدرسه در این مسیر، سنگر امروز شماست و زیبا شدن آینده جامعه را از امروز و در مدارس باید پایه‌گذاری کنید.

وی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین(ع) در خصوص «اَلعلمُ سلطان» اظهار کرد: قدرت در سایه علم و دانایی است و اگر می‌خواهید در عرصه‌های مختلف قوی باشد باید دانا باشید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه امروز بهترین فرصت برای یادگیری است، گفت: دانش‌آموزان امروز سنگرداران قویِ عزیزترین سرمایه کشور هستند به شرط اینکه از عرصه علم و دانایی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: علم و دانایی به‌عنوان 2 بال پرواز برای مدیریت آینده کشور به دست نوجوانان امروزی است بنابراین تربیت در کنار علم آمده است.

آیت‌اله خاتمی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی«مدّظلّه‌العالی» مبنی بر تحصیل، تهذیب، ورزش اظهار کرد: نوجوانان و جوانان، آگاهی خود را با تحصیل، تربیت خود را با تهذیب و سلامتی خود را با ورزش ارتقا می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار