رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران:

راه‌اندازی متروی پرند مستلزم تزریق مالی دولت است

تهران (پانا) - رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری فقط مجری طرح متروی پرند است، گفت راه اندازی متروی پرند مستلزم تزریق مالی دولت است.

کد مطلب: ۱۳۳۰۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی متروی پرند مستلزم تزریق مالی دولت است

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری در یکصد و سیزدهمین جلسه صحن شورا با اشاره به قول بهره‌بردار در حضور رئیس جمهور مبنی بر بهره برداری از مترو پرند تا خردادماه، خاطرنشان کرد: فاصله بین ایستگاه پرند تا شهر آفتاب ۳۵ دقیقه است و این خط فقط سه واگن دارد که با احتساب زمان رفت و برگشت قطار ۷۵ دقیقه زمان بر است. لذا باید خط دوم در نظر گرفته می‌شد و این خط به هشت قطار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ۹۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای این خط پیش بینی شده بود، یادآور شد: قرار بود ۲۱۰ میلیارد تومان آن به صورت نقد پرداخت شود که البته انجام نشد. ۱۱۷ میلیارد تومان نیز به صورت غیرنقد از طریق واگذاری ملک برای تأمین تجهیزات پیش بینی شده بود. قرار شده 25 هکتار زمین به صورت یکجا واگذار شود تا پیمانکار بتواند تجهیزات و لوازم مورد نیاز را بخرد تا این قولی که داده شده محقق شود.

آقامیری در عین حال یادآور شد: ایستگاه متروی پرند نیازمند دو فیدر پست برق با ظرفیت 7 و نیم مگاوات است که نیروگاه پرند باید آنرا تأمین کند و تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هزینه صد در صدی ساخت مترو از ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند بر عهده دولت است، تأکید کرد: شهرداری تهران تنها مجری این طرح است و اگر خرداد ماه طرح تحویل داده نشود، باری روی دوش شهرداری نیست و دولت باید هزینه هر دو خط را تأمین کند. تقاضای من این است که شهرداری از قول رئیس جمهور استفاده کرده و در سویی دیگر تأمین ۶۳۰ واگن را تسریع کند و اضافه بر آن بتواند هشت قطار این خط را در اختیار قرار دهد تا قولی که سالها به مردم پرند داده شده، عملیاتی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار