رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران اعلام کرد؛

مقاوم‌سازی ۱۴ پل در تهران در سال جاری

تهران (پانا) - رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از مقاوم‌سازی ۱۴ پل در سال جاری خبر داد و گفت از ۷۵۳ پل موجود در تهران ۴۵ درصد بتنی و ۵۵ درصد فلزی هستند.

کد مطلب: ۱۳۳۰۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مقاوم‌سازی ۱۴ پل در تهران در سال جاری

حجت الاسلام والمسلمین محمد آقامیری در جلسه یکصد و سیزدهم شورای شهر تهران به ارائه گزارشی در مورد مقاوم سازی پل‌های شهر تهران پرداخت و با بیان اینکه تهران ۷۵۳ پل دارد که عمر برخی از آنها به بیش از ۶۰ سال می‌رسد، گفت: قبل از انقلاب فقط ۳۹ تقاطع و ۴۷ پل داشتیم اما حالا این عدد به ۵۵۱ پل و ۳۳۳ تقاطع می‌رسد.

وی با بیان اینکه از ۷۵۳ پل موجود در تهران ۴۵ درصد بتنی و ۵۵ درصد فلزی هستند، گفت: تعداد ۱۹ پل در سال‌های ۹۳ تا ۹۶ مقاومت سازی شده و از سال ۹۶ تا سال قبل نیز تنها چهار پل مقاوم سازی شده بود؛ اما در سال جاری مقاوم سازی ۱۴ پل فعال شده و ۸۰ تعمیر تخصصی نیز انجام شده است و مطالعات شش طرح نیز به اتمام رسیده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در این میان مناطق موظف شدند که ۴۴۱ پل را مقاوم سازی کنند، گفت: ۷۴ پل یعنی بیشترین پل‌ها در منطقه ۴ و کمترین تعداد پل در منطقه ۹ است.

وی با بیان اینکه علاوه بر لزوم تعمیرات، سرقت تجهیزات و درز انبساط پل‌ها نیز به یکی از مشکلات مدیریت شهری تبدیل شده، افزود: البته مهندسان در حال انجام این مهم هستند که درزهای انبساط در پل‌ها به گونه‌ای باشد که قابل سرقت نباشد و اقدامات لازم در راستای بتن ریزی مجدد در حال انجام است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در مورد وضعیت نگهداشت برج میلاد نیز با بیان اینکه در چهار سال گذشته این مساله رها شده بود، اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری اقدامات خوبی در راستای مقاوم سازی برج میلاد صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار