رئیس بنیاد ملی نخبگان البرز در گفت‌وگو با پانا

علاقه، عنصر مهم در فعالیت پژوهشی است

کرج (پانا) - رئیس بنیاد ملی نخبگان استان البرز در حاشیه نمایشگاه پژوهش و فناوری گفت علاقه،عنصر مهم در فعالیت پژوهشی است که دانش‌آموزان باید با مراکز مختلف علمی آشنا شوند.

کد مطلب: ۱۳۳۰۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
علاقه، عنصر مهم در فعالیت پژوهشی است

در آستانه هفته پژوهش و فناوری محمد نبیونی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان البرز، در گفت گو با پانا عنوان کرد: «در بازدیدی که از نمایشگاه پژوهش و فناوری در بخش دانش آموزی داشتیم، پروژه های خوب و قابل توجهی در آن حضور داشتند؛همچنین حضور دانش آموزان از بخش های مختلف،یکی از نقاط مثبت این نمایشگاه است که علاقمندی و اشتیاق برای رسیدگی و حمایت را در میان سازمان ها افزایش می دهد.»

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت پژوهش‌سراها اشاره کرد و گفت: «نکته اول در خصوص این نمایشگاه، حضور دانش آموزان در قالب پژوهش‌سراها است‌دانش آموزانی که فعالیت خود را زیر نظر مربیان با تجربه پیش می برند و آن را بهبود می بخشند.چندین سال است که پژوهش‌سراها در نقاط مختلف کشور شکل گرفته و در حال فعالیت هستند؛استان البرز نیز با وجود پژوهش‌سراهایی با قدمت نسبتا بالا و نوپا،شرایط ایده ‌عالی را برای فعالیت نوجوانان خود درحوزه های مختلف از جمله رباتیک،هوافضا،گیاهان دارویی و.... ایجاد کرده است؛و با توجه به حضور دانش آموزان از این بخش ها و ارائه طرح های موثر،می توان نتیجه گرفت که وجود پژوهش‌سراهای دانش آموزی بسیار کمک کننده و اثر بخش بوده است.»

نبیونی تاکید کرد: «بسیار مهم است دانش آموز از سن پایین، علاقمند به فعالیت‌های پژوهشی شود. امروزه هر چیز در دنیا که قرار است مردم را به سمت توسعه پیش ببرد، نیازمند پژوهش و تحقیق است. پس خوب است که علاقمندی به انجام فعالیت‌های پژوهشی از سن کم در ذهن دانش آموزان نهادینه شود تا در دوره‌های بعدی زندگی به یک پژوهشگر حرفه‌ای و بااستعداد تبدیل شود.»

وی در ادامه اضافه کرد: «علاوه بر پژوهش‌سراها، حضور دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان و هنرستان‌های مختلف، یکی دیگر از نکات قابل توجه این نمایشگاه است. دانش آموزانی با قدرت بیان بالا و طرح‌های خوب که به دنبال ارتقا دادن کارهای خود هستند. گذشتن از مرحله ایده پژوهشی و دست بردن به سمت ساخت آن در برخی از پروژه ها، اثبات می‌کند که علاقه در پژوهش عنصری بسیار مهم است.»

نبیونی در مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان از دانش آموزان پژوهشگر خاطرنشان کرد: «ما در بنیاد ملی نخبگان، دانش آموزان را در قالب طرح ایران گشت با مراکز علم و فناوری و هایتک مانند پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان و.... در استان البرز و حتی استان های همجوار آشنا می کنیم تا از فضاهایی که می توانند در آن ورود کرده و در زمینه تخصصی خود فعالیت داشته باشند اطلاع پیدا کنند. این بازدیدها علاوه بر آشنایی جوانان با حوزه های مختلف،این امکان را برای آنان ایجاد می کند تا در صورت نیاز به کمک پروژه های خود، با اساتید حاضر در این مراکز ارتباط برقرار کرده و از تجربیاتشان استفاده کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان البرز در پایان گفت: «این بازدیدها در طول سال انجام می شود،اما در آذر ماه،به مناسبت هفته پژوهش، تعداد این بازدیدها افزایش یافته است. همچنین قرار است در قالب اردوی راهیان پیشرفت ارتباط بین بخش های مختلف با یکدیگر بیشتر شود تا هریک از بخش ها از پتانسیل های نهادهای دیگر، نهایت استفاده را ببرند. امیدواریم با همکاری هایی که در آینده صورت می گیرد بتوانیم طیف بیشتری از دانش آموزان و علاقمندان را با ظرفیت های موجود علم و فناوری آشنا کنیم.»

دانش آموز خبرنگار: امیرمهدی رهنما

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار