ضرورت برخورداری آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی از اخلاص و روحیه جهادی

قرچک (پانا) - رئیس اداره سازمان نهضت سوادآموزی اداره کل شهرستان‌های استان تهران، اخلاص و روحیه جهادی را در حمایت از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی یک امر مهم و ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۹۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت برخورداری آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی از اخلاص و روحیه جهادی

جلسه مشترک بازدید کنندگان استانی با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک برگزار شد.

رضا رنجبر، رئیس اداره سازمان نهضت سوادآموزی اداره کل شهرستان‌های استان تهران، در خصوص جریان وحدت‌آفرین نهضت سوادآموزی قرچک در جلسه مشترک بازدیدکنندگان استانی بیان کرد: در بررسی‌هایی که به عمل آمد، صمیمیت و جریان واحدی را مشاهده کردیم که نشان از وحدت درون‌سازمانی و برون‌سازمانی جریان نهضت سوادآموزی قرچک است.

وی درباره چالش‌های موجود در نهضت سوادآموزی گفت: اتباع، دارای چالش‌های خاص خود هستند و در طرح کمیساریا که ظرفیت پذیرش افراد تا سن ۴۰ سال را دارد، حدود ۳۰ هزار نفر به اتباع اضافه شده است و ۷ هزار نفر توسط نهضت سوادآموزی آموزش داده خواهند شد که یکی از آنها آموزش و پرورش قرچک است و دارای عملکرد مثبتی است.

رنجبر با اشاره به عملکرد مثبت نهضت سوادآموزی قرچک تصریح کرد: اخلاص و روحیه جهادی در حمایت از آموزش دهندگان توسط مدیریت آموزش و پرورش قرچک یک امر مهم و ضروری است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

این مقام مسئول درباره رویکرد جدید نهضت سواد آموزی بر اساس دستورالعمل‌های جدید اظهار کرد: توجیه آموزش دهندگان و دبیران در بحث مدیریت کلاس، در اولویت قرار دارد؛ طرح کمیساریا، طرح آموزش برای افراد استثنایی با تعامل اداره بهزیستی است که شامل افراد کم بینا، نابینا، ناشنوا و اوتیسم می‌شود. همچنین آموزش کار با رایانه در دوره icdl مطرح است و کلاس‌های توجیهی روش‌های نوین تدریس به صورت ماهیانه و فصلی برگزار می شود.

رئیس اداره دوره های سوادآموزی سازمان نهضت سوادآموزی اداره کل شهرستان‌های استان تهران، در خصوص شیوه‌های جذب سوادآموز به این مجموعه، تصریح کرد: لازم است تا از تریبون‌های شهری از جمله نماز جمعه، فرمانداری و سازمان‌های مرتبط در خصوص جذب حداکثری افراد جهت سوادآموزی به نهضت استفاده شود و از تخلف‌های احتمالی با نظارت مستمر جلوگیری شود؛ سطح سوادآموزی در کشور ما ۹۷ درصد است که ۳ درصد باقی مانده را می‌توان از طریق پالایش اسمی مدرسه‌محور در هنگام ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس به ۱۰۰ درصد رساند که قرچک در این موضوع به نحو احسن عمل کرده است.

دانش آموز خبرنگار: شایان امیر قلی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار