معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین:

شناسایی ۱۶ هزار بی‌سواد در قزوین

قزوین(پانا)-معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در سال ۱۴۰۰ درصد باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان قزوین به بیش از ۹۹ درصد افزایش یافت و برآورد شده آمار بیسوادی استان تقریبا ۱۶ هزار نفر باشد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۱۶ هزار بی‌سواد در قزوین

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، ابوالفضل فلاح ابراهیمی با اشاره به به اقدامات صورت گرفته در حوزه سوادآموزی گفت: معاونت سوادآموزی استان طرح‌های متنوعی را در حال اجرا دارد که آموزش اتباع عادی، زنان و دختران روستایی و عشایر، خواندن با خانواده، خودآموز، حلقه‌های کتابخوانی، نشست کتابخانی در مراکز یادگیری محلی، آموزش زندانیان، آموزش با تبلت و آموزش عملی نماز ازجمله آن‌ها است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: براساس سرشماری سال ۹۵ درصد باسوادی استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۶.۴ درصد است که برنامه‌ها و فعالیت‌های سوادآموزی و اجرای طرح‌ها و شاخص‌های موثر در این امر سبب شده این میزان افزایش پیدا کند.

وی درباره اقدمات صورت گرفته برای تثبیت آموزش‌ها بیان کرد: در راستای تثبیت و تعمیق آموخته‌ها دوره "تحکیم" برگزار می‌شود که محتویان آن در قالب ۷۰ ساعت حضوری با سه عنوان آموزشی و ۱۳۰ ساعت غیرحضوری با ۱۱ عنوان آموزشی و به طول سه ماه است.

این مسئول بیان کرد: استان قزوین از سال ۹۹ تاکنون با برگزاری بیش از ۴۰ نشست و انعقاد ۱۱ تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی مانند کمیته امداد، امور زندان‌ها، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای و ستاد اقامه نماز و دانشگاه فرهنگیان سعی در جذب همکاری برای شناسایی، معرفی، جذب و آموزش افراد کم‌سواد و بی‌سواد دارد.

فلاح با تاکید بر رایگان بودن خدمات سوادآموزی گفت: کتاب‌ها و اقلام آموزشی به صورت رایگان در اختیار سوادآموزان قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار