تایید کلیات سند ملی امنیت غذایی با حضور معاون اول رییس‌جمهوری؛

مخبر: ارتقاء بهره‌وری با روش‌های دانش بنیان گامی مهم در تامین امنیت غذایی است

تهران (پانا) - در جلسه‌ای به ریاست معاون اول رییس‌جمهوری و با حضور جمعی از اعضا شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضا دولت، کلیات سند ملی امنیت غذایی کشور مورد بررسی قرار گرفت و به تایید رسید.

کد مطلب: ۱۳۲۶۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مخبر: ارتقاء بهره‌وری با روش‌های دانش بنیان گامی مهم در تامین امنیت غذایی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محمد مخبر در این جلسه، امنیت غذایی را از مهمترین دغدغه‌ها و اولویت های تمام کشورها برشمرد و گفت: سند ملی امنیت غذایی باید سندی جامع و مبتنی بر ظرفیت های خدادادی کشور باشد.
معاون اول رییس جمهور از امنیت غذایی به عنوان یک الزام ضروری برای کشور یاد کرد و افزود: امروز امنیت غذایی به امنیت ملی کشورها گره خورده و لازم است برنامه ای استراتژیک برای امنیت غذایی کشور داشته باشیم.
مخبر همچنین بر لزوم ارتقاء بهره‌وری نیز بعنوان گامی در جهت تامین امنیت غذایی تاکید و خاطرنشان کرد: اگر با اتکاء به فناوری و روش‌های دانش بنیان بتوانیم بهره وری و سودآوری را بویژه در بخش کشاورزی افزایش دهیم، روش های پر هزینه تأمین آب و استفاده از آن در کشاورزی نیز صرفه و توجیه اقتصادی پیدا خواهد کرد.
وی به نقش پراهمیت فناوری های دانش بنیان در ارتقاء بهره وری و امنیت غذایی اشاره کرد و اظهار داشت: این امر ضرورت افزایش تولید با اتکاء بر روش های دانش بنیان را دوچندان می کند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار