هستی اسدی‌مقدم*

کتاب، عامل محرکی برای امید و ارتقا سطح کیفی در زندگی انسان

مطالعه کتاب می‌تواند در فرد، شور و امید بیافریند و سطح کیفی زندگی انسان را به شکل قابل توجهی ارتقا دهد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کتاب، عامل محرکی برای امید و ارتقا سطح کیفی در زندگی انسان

کتاب، یار و همراه لحظات زندگی و اوقات فراغت است، این گنجینه‌ کوچک که اسراری نهفته دارد مانند نقطه‌ای کوچک می‌ماند که از آن محفظه کوچک، نوری بر آن می‌تابد و تمام فضا را روشن‌ و دل‌انگیز می‌کند.

هر کتاب می‌تواند کیفیت زندگی یک فرد یا افکار یک فرد را تغییر دهد؛ کتابخوانی و معرفی کتاب خوب امری مهم و حیاتی و تاثیرگذار برای افراد یک جامعه یا هر فرد به تنهایی باشد.

کتابخوانی علاوه بر فواید ایجاد شده در اثر مطالعه و در زندگی، خستگی و غم و ناامیدی را به شادمانی و سرور تبدیل می‌کند و باعث امیدآفرینی در بین افراد می‌شود.

شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی «ما همانیم‌ که‌ می‌خوانیم» انتخاب شده که بر علم‌آموزی و فراگیری تعالیم در نسل جدید و تماشا کردن زندگی در دستان آنها اشاره دارد.

خواندن کتاب امروزه خود به تنهایی مبدأ اطلاعات آموزنده و ایجاد کننده انگیزه و همچنین محل پیدایش مطالب فرهنگی و علمی است، علاوه بر خواندن و معرفی کتاب، نیاز به عملی کردن مطالب آن داریم، چرا که دانش و خوانش بی‌عمل مانند زنبور بی عسل می‌ماند، بنابراین این گوهر گرانبها نیاز به حفظ و تعلیم و گسترش دارد تا به آیندگان برسد، پس بخوانیم تا بدانیم و به دیگران نیز کتاب‌های سودمند را معرفی کنیم، چرا که جامعه موفق، جامعه‌ای است که با کتاب رفیق باشد و به محتوای آن نیز عمل کند.

*دانش‌آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار