روانشناس و مشاور برجسته شهرستان ملارد:

انسان هدفمند، دارای آگاهی بر عملکرد و توانایی‌های خود است

ملارد (پانا) - روانشناس و مشاور برجسته آموزش و پرورش ملارد در همایش یاریگران زندگی، در خصوص انتخاب اهداف در زندگی افراد به ویژه دانش‌آموزان و جوانان گفت انسان هدفمند، پرانرژی و دارای آگاهی بسیاری بر عملکرد و توانایی‌های خود است.

کد مطلب: ۱۳۲۴۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
انسان هدفمند، دارای آگاهی  بر عملکرد و توانایی‌های خود است

احمد اسفندیاری، روانشناس و مشاور مدارس آموزش و پرورش ملارد در همایش یاریگران زندگی با محوریت نوجوانان و جوانان عنوان کرد: انتخاب هدف مولفه‌های متفاوتی دارد که یکی از آنها این است که لازم است هدف‌ها دست‌یافتنی و در توان ما باشد و برای رسیدن به آن پشتکار و تلاش داشته باشیم.

وی ادامه داد: انسان هدفمند پرانرژی و دارای آگاهی بسیاری بر عملکرد و توانایی‌های خود است، همچنین قدرت «نه» گفتن را در خود تقویت می‌کند تا به اهداف و زندگی مطلوب و متعادل که برای خود ترسیم کرده برسد.

اسفندیاری در رابطه با مهارت‌های صحیح انتخاب هدف تصریح کرد: انتخاب هدف یکی از مسائل مهم در زندگی هر فرد است، اینکه ما بدانیم به چه دلیل فعالیت‌های خود را انجام می‌دهیم یعنی انتخاب افکار و رفتارهای ما که باید هر کدام را به نحوی صحیح و با مهارت درست انتخاب کنیم که در آینده منجر به پشیمانی نشود.

روانشناس و مشاور مدارس آموزش و پرورش ملارد اظهار کرد: نوشتن یکی از راه‌های انتخاب درست اهداف است که سبب افزایش انگیزه‌ و انرژی، ایجاد تعهد و مسئولیت در فرد می‌شود.

وی افزود: تاثیر نوشتن اهداف در افراد خودشناسی بهتر و بالابردن خود آگاهی هر چه بیشتر و شناخت توانایی‌ها و استعدادها است تا خود را باور کرده، نکات مثبت و منفی را شناخته و برای عملکرد بهتر آن تلاش کنیم.

خبرنگار: زهرا عین آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار