نماینده مردم کرج در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد:

ضرورت برخورد جدی دستگاه دیپلماسی با کشورهای مداخله‌گر در امور داخلی ایران

‌عربستان سعودی رسماً وارد تعرض به مرزهای فکری و فرهنگی و رسانه‌ای شده و ‌ایجاد ناامنی می‌کند/ سرویس‌های کشورهای مختلف ‌در ‌قضایای اخیر دخیل بودند و ‌‌فرمول تبدیل اعتراض به اغتشاش را طراحی‌ می‌کردند

تهران (پانا) - نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس تاکید کرد دستگاه دیپلماسی کشور باید برخوردی شدید، بدون تسامح و تساهل را با کشورهایی مانند عربستان سعودی که با رسانه‌های‌شان، بمباران اطلاعاتی و رسانه‌ای را با اخبار جعلی علیه کشورمان آغاز کرده‌اند، انجام دهد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت برخورد جدی دستگاه دیپلماسی با کشورهای مداخله‌گر در امور داخلی ایران

مهدی عسگری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اقدامات مداخله‌جویانه برخی از کشورهای اروپایی در امور داخلی کشورمان، اظهار کرد: «در اتفاقات اخیر شاهد بودیم با فرمول‌هایی که از پیش طراحی شده بود، اعتراضات مردم را تبدیل به اغتشاش کردند، اعتراضات به‌سرعت ‌تبدیل به یک روند پُرخشونت شد اما خوشبختانه مردم به‌سرعت صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند. وقتی فضای کشور به‌سمت یک فضای ناامنی و خشونت‌آمیز رفت، از نظر تعداد و کمیت، مردم صف خود را به‌‌صورت فوری جدا کردند.»

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «‌‌سرویس‌های کشورهای مختلف ‌در این قضایا دخیل بودند و در واقع طراحی فرمول تبدیل اعتراض به اغتشاش و ایجاد جنگ داخلی و تقابل بین مردم در داخل کشور را طراحی کرده بودند، اما وقتی مردم صف خود را جدا کردند، سیلی محکمی خوردند. ما حتی مشاهده کردیم ‌که ‌رئیس‌جمهور یک کشور با فردی دیدار می‌کند که هیچ‌کس وی را‌ قبول ندارد، یک چهره معاند که خودشان هم قبولش ندارند.‌ این‌ها نشان می‌دهد که سطح نگرش و تحلیل‌شان بسیار پایین است.»

عسگری افزود: «این‌ها هیچ‌وقت در مواضع‌شان صادق نبوده‌اند، این‌ها هیچ‌وقت غمخوار ملت ایران نبوده‌اند. ‌ما فراموش نمی‌کنیم در طول دهه‌های گذشته از جنگ تحمیلی گرفته و حمایت‌هایی که ‌از رژیم‌ بعث داشتند و تجهیز آن‌ها تا فروش خون‌های آلوده به ایران. در فرانسه هم مدت‌هاست که با اعتراضات شدید‌ خیابانی مواجه هستند و ما می‌بینیم که چه برخوردهای شدیدی با معترضان می‌کنند، همه می‌بینند که چگونه هرگونه اعتراضی را سرکوب می‌کنند. آن‌ها نه در ادعاهای خود صادق هستند، نه تحلیل درستی دارند و نه شأن و شخصیتی ‌در سطح یک رئیس‌جمهور را رعایت می‌کنند.»

وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مقداری ‌قوی‌تر عمل کند، گفت: «‌در ماجراهای اخیر من احساس می‌کنم دستگاه دیپلماسی ما با اقتدار لازم برخورد نکرد به‌ویژه با کشوری مثل عربستان سعودی. کشوری که رسماً وارد تعرض به مرزهای فکری و فرهنگی و رسانه‌ای شد و عملا ایجاد ناامنی کردند، آن‌ها با رسانه‌هایشان به‌دنبال ایجاد نفرت، ‌شکل‌دهی فضای تقابلی بین مردم، دوقطبی‌سازی بودند و اخبار جعلی را به‌طور پیاپی به فضای داخلی کشورمان پمپاژ می‌کنند، یک بمباران را در این زمینه صورت داده‌اند ولی آن برخورد جدی را که باید با این کشور صورت بگیرد ما تاکنون‌ از دستگاه دیپلماسی کشور شاهد نبوده‌ایم.»

واردات خودرو از فرانسه متوقف شد

عسگری با تاکید بر تداوم تحریم‌های کشورمان علیه کشورها و مقامات مداخله‌گر و تاثیرات این تحریم‌ها تصریح کرد: «‌در برخوردهای تقابلی طرد‌کردن این افراد خوب است ولی انتظار می‌رود جدی‌تر برخورد شود. مثلاً من اطلاع دارم آن‌طور که ما از وزارت صمت و وزیر صمت پیگیری کردیم، موضوع واردات خودرو از فرانسه متوقف شد‌. بعضی از کشورها ‌بمباران اطلاعاتی و رسانه‌ای ‌را در کشور ما پیاده کرده‌اند که لازم است برخورد جدی با این کشورها صورت بگیرد، به‌ویژه عربستان سعودی‌. عربستانی که در آن صحبت‌کردن از آژادی بیان و حقوق بشر‌ و اعتراض و ... معنایی ندارد، هر ‌روز ۱۰ نفر را اعدام می‌کنند‌، منتقد را ریز ریز می‌کنند، همچین کشوری اکنون حملات مداوم رسانه‌ای علیه ما انجام می‌دهد. این نیازمند یک برخورد شدید و بدون تسامح و تساهل است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار