تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

ضرورت آشنایی دانش‌آموزان و مردم ایران اسلامی با تاریخ و فرهنگ شهرهای ایران قدیم

تهران (پانا) - یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

محسن دهنوی در جلسه علنی نوبت عصر امروز سه شنبه (۲۴ آبان) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

احسان ارکانی نماینده نیشابور به وزرای امورخارجه، میراث فرهنگی و آموزش و پرورش: ضرورت آشنایی دانش آموزان و مردم ایران اسلامی با تاریخ و فرهنگ شهرهای ایران قدیم از جمله بادکوبه (باکو)، نخجوان، گنجه و لنکران.

فاطمه رحمانی نماینده مشهد به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در تسویه حساب و پرداخت ریالی بدهی خرید دام مازاد دامداران توسط جهاد کشاورزی.

مهدی عسگری نماینده کرج به وزیر دفاع: ضرورت رسیدگی به کثرت مشمولین غایب که از دریافت بسیاری از خدمات محروم هستند.

علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان به رئیس جمهور: لزوم حفظ سریع ارزش پول ملی و کاهش قیمت دلار، به وزیر تعاون مبنی بر ضرورت توجه به بیمه کارگران ساختمانی، به وزیر ارتباطات درباره لزوم تقویت سریع زیرساخت ها از جمله افزایش پهنای باند برای شبکه های پیام رسان داخلی جایگزین پیام رسان های خارجی.

محمدمهی زاهدی نماینده کرمان به رئیس جمهور: لزوم تخصیص تسهیلات به کشاورزن آسیب دیده از سیل، خشکسالی و سرمازدگی در استان کرمان.

سیدمجتبی محفوظی نماینده آبادان به رئیس جمهور و وزیر کار: لزوم پاسخگویی در خصوص عملکرد کارگروه توسعه آبادان و خرمشهر به رئیس جمهور و وزیر کشور مبنی بر لزوم رسیدگی به وضعیت جنگ زدگی آبادان و خرمشهر.

کیومرث سرمدی نماینده اسدآباد به وزیر نیرو: ضرورت ایجاد زیرساخت جمع آوری و هدایت آب و فاضلاب در شهرهای حوزه انتخابیه، به وزیر کشور درباره ضرورت توجه بیشتر به شهر تازه تاسیس پالیز، به رئیس جمهور ضرورت تسریع در تخصیص اعتبارات سفر هیات دولت به استان همدان.

محمدرضا احمدی نماینده رشت به وزیر کار: لزوم افزایش توجه و رسیدگی به وضعیت تعاونی ها و اشتغال در گیلان، به وزیر بهداشت مبنی بر لزوم تقویت و تجهیز بیمارستان های دولتی، به رئیس جمهور و وزیر ورزش درباره لزوم برخورد با ورزشکاران هنجارشکن.

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به رئیس جمهور: ضرورت تسریع در تامین منابع مالی ساخت مجتمع قضایی ارومیه، به وزیر بهداشت در خصوص ضرورت تسریع در تامین داروهای آنتی بیوتیک کودکان.

سیداحمد محرم زاده نماینده اهر به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت استمهال تهسلات کشاورزان، دامداران و عشایر، به رئیس جمهور درباره لزوم تسریع در اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستائی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت.

علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز به وزیر راه: ضرورت توجه و نظارت بر مسائل زیباسازی شهرها، به وزیر بهداشت مبنی بر لزوم رسیدگی به کمبود دارو و قیمت آن در کشور.

پرویز اوسطی نماینده قروه به وزیر امور اقتصادی: لزوم افتتاح یک شعبه از بانک کشاورزی در بخش های حوزه انتخابیه، به وزیر کشور مبنی بر ضرورت توجه و رسیدگی به وضعیت شهر تازه تاسیس مالوجه، به وزیر راه مبنی بر لزوم تسریع در بهسازی و آسفالت محورهای مناطق روستایی قروه، پرویز اوسطی به وزیر راه ضرورت تسریع در ساخت پل جایگزین پل تاریخی فرهادآباد.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر امور اقتصادی: لزوم حل مشکلات کارخانجات ایران پوپلین، خاور، فومنات و پوشش، همچنین لزوم پرداخت وام ازدواج و وام فرزندآوری، به وزیر نیرو در خصوص لزوم رسیدگی به افزایش ۱۰۰ درصد آب بهای کشاورزی.

ابراهیم رضایی نماینده دشتستان به وزیر ارتباطات: لزوم جلوگیری از اسراف و تبلیغات شرکت های دولتی و شبه دولتی، به وزرای اطلاعات، امور خارجه و دادگستری ضرورت برخورد با دولت هایی که در جنایت شاهچراغ شریک بودند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر کشور: لزوم تسریع در شروع انجام عملیات اجرایی روکش آسفالت حوزه انتخایه.

نصرالله پژمانفر نماینده مشهد به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم رسیدگی به وضع اسفبار دام سبک که بیشترین میزان اشتغال را در بخش تولید روستایی و معیشت دارد.

غلامعلی کوهساری نماینده رامیان به وزیر بهداشت: لزوم رسیدگی به کمبود دارو و افزایش چند برابری قیمت دارو در استان گلستان، به رئیس جمهور درباره لزوم رعایت عدالت در تخصیص اعتبارات، غلامعلی کوهساری به وزیر جهاد کشاورزی لزوم خرید پنبه به قیمت مناسب در استان گلستان.

ابراهیم نجفی نماینده آستانه اشرفیه به وزیر بهداشت: لزوم رسیدگی به وضعیت بحرانی کمبود سرم در داروخانه ها.

رسول فرخی نماینده لاهیجان به وزیر بهداشت: لزوم تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی به داروهای اولیه مورد نیاز، به وزیر امور اقتصادی مبنی بر لزوم تسریع و رفع موانع پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری.

محمدصالح جوکار نماینده یزد به وزیر بهداشت: لزوم جدیت در تامین داروهای کمیاب و داروی بیماران خاص سرطانی.

محمدرضا دشتی نماینده اردکان به وزیر بهداشت: لزوم رسیدگی به کمبود داروی آنتی بیوتیک در شهرستان اردکان.

سیدالبرز حسینی نماینده خدابنده به وزیر بهداشت: ضرورت برنامه ریزی منظم در تولید و توزیع به موقع دارو در کشور.

محمدحسن آصفری نماینده اراک به وزیر نیرو: لزوم صدور قبض آب و برق برای مشترکین به همراه ارسال پیامک به منظور اطلاع دقیق میزان مصرف، به وزیر امور خارجه مبنی بر لزوم رایزنی وزارت خاجه با دولت قطر جهت جلوگیری از بهره برداردی سازمان منافقین در زمان برگزاری بازی های قطر.

در ادامه جلسه علنی نوبت عصر امروز سه شنبه (۲۴ آبان) علی کریمی فیروزجائی تذکرات کتبی نماینگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

محمدرضا احمدی نماینده رشت به وزیر راه: لزوم تسریع در تکمیل جاده حادثه خیز و قدیمی رشت به سنگر، لزوم رسیدگی به وضعیت راه های استان گیلان، به وزیر صمت درباره لزوم حمایت از صنایع و شرکت های نیمه فعال کشور، به وزیر میراث فرهنگی درباره ضرورت توجه به تولیدات صنایع دستی و تجاری سازی آن در کشور، ضرورت افزایش توجه به مساجد و هیات مذهبی برای جذب جوانان در امور فرهنگی، به وزیر ورزش مبنی بر لزوم رعایت عدالت در توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات ورزشی، به وزیر علوم مبنی بر لزوم انتخاب مدیران متعهد به اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی در وزارت علوم و دانشگاه ها، به وزیر دفاع درباره لزوم استفاده از تمام ظرفیت ها برای حمایت و توانمندی نیروهای مسلح، به رئیس جمهور و وزیر کشور درباره لزوم انجام تمهیدات لازم برای تعطیلی سایت پسماند زباله سراوان در پایان سال ۱۴۰۱.

علی علیزاده نماینده مراغه به وزیر راه: لزوم تخصیص منابع مورد نیاز برای توسعه فرودگاه سهند مراغه.

فاطمه رحمانی نماینده مشهد به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در پرداخت بیمه کشاورزان.

پرویز اوسطی نماینده قروه به وزیر تعاون: ضرورت حل مشکلات عدیده و اجرای فاز دوم کارخانه لاستیک بارز دهگلان، لزوم احتساب کارگران چانه گیر و خمیرگیر شاغل در سطح نانوایی های کشور در زمره مشاغل سخت و زیان آور، به وزیر کشور درباره ضررورت تحویل فوری یک دستگاه ماشین آتش نشان به شهرداری قروه، ضرورت تعیین تکلیف وضعیت استخدامی پرسنل شاغال در جایگاه های سی ان جی وابسته به شهرداریها، به وزیر راه لزوم همکاری سازمان حمل و نقل و راهداری در اجرا و احداث تیرپارک توسط انجمن صنفی کامیونداران در حوزه انتخابیه، به رئیس جمهور درباره ضرورت تخصیص فوری اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان محروم کردستان.

غلامعلی کوهساری نماینده رامیان به رئیس جمهور: ضرورت توزیع عادلانه ماده ۵۶ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور.

کمال حسین پور نماینده پیرانشهر به وزیر دادگستری: ضرورت برخورد قاطع و به موقع با محتکران و لزوم تشدید برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی، به رئیس جمهور و وزیر راه مبنی بر لزوم تسریع در ساخت مسکن ملی و ضرورت تسهیل و تعجیل در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی.

ابراهیم نجفی نماینده آستانه اشرفیه به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به افزایش سه برابری آب بهای اراضی زراعی استان گیلان، به وزیر راه درباره ضرورت بازگشایی و تکمیل طرح آسفالت جاده چهار بانده آستانه اشرفیه به بند کیاشهر.

جعفر قادری نماینده شیراز به وزیر ارتباطات: لزوم تسریع در اجرای فیبر نوری دهستان ها و بخش های شهرستان شیراز، به رئیس جمهور مبنی بر لزوم حل مشکل تداخل محدوده زیست محیطی با حریم و محدوده شهرها و روستاها و لزوم تسریع در تهیه آیین نامه های بودجه به خصوص در بخش حمل و نقل، لزوم واریز به موقع کسورات بازنشستگی نیروهای بازنشسته، به وزیر آموزش و پرورش درباره لزوم رعایت قوانین در وصول پول و کسورات از حقوق فرهنگیان، به وزرای امور خارجه و راه مبنی بر ضرورت افزایش پرواز به کشورهای همسایه به خصوص پاکستان، به وزیر راه درباره ضرورت تسریع در تعیین تکلیف مطالبات پیمانکاران کم توان راه های روستایی.

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر بهداشت: لزوم تخصیص بودجه برای ساخت دهکده سلامت ۱۰۰۰ تختخوابی ارومیه.

رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان به وزیر راه: لزوم تعیین تکلیف زمین برای احداث مسکن ملی در برخی مناطق کشور، به وزیر بهداشت درباره لزوم تسریع در تامین پزشک متخصص و عمومی در شهرستان های حوزه انتخابیه.

ولی الله بیاتی نماینده تفرش به وزیر میراث فرهنگی: لزوم رسیدگی به اماکن تاریخی در شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان و ضرورت حل مشکلات مدیریتی ادارات استان.

علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز به رئیس جمهور: ضرورت بکارگیری نیرو در ادارات و سازمان ها فقط با آزمون و به صورت ضابطه مند.

زهره سادات لاجوردی نماینده تهران به وزیر ورزش: لزوم برخورد قاطع و موضع گیری صریح در قبال ورزشکاران هنجارشکن.

محمدحسن آصفری نماینده اراک به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت توزیع شیر رایگان در مدارس کشور، به وزیر کشور مبنی بر لزوم پیگیری پرداخت سهم نیم درصد از درآمد شهرداری های به کتابخانه های کشور، به وزیر نیرو درباره لزوم جلوگیری از صدور مبالغ بسیار زیاد به عنوان هزینه آب مصرفی برای منازل روستایی، به رئیس جمهور درباره لزوم اقدام جدی برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ارز و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی.

محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز به وزیر تعاون: ضرورت برقراری بیمه تامین اجتماعی کارکنان و کارگران شهرداری تبریز و جبران خسارت وارده.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت توسعه کشت زعفران و زنبورداری در شهرستانهای حوزه انتخابیه، به وزیر امور خارجه درباره لزوم تشکیل وابسته های اقتصادی در سفارتخانه های ایران در سراسر دنیا، به وزیر دادگستری درباره ضرورت افتتاح دادگستری در منطقه ۷۰۰ هزار نفری پرند، به وزیر بهداشت در خصوص لزوم تاسیس دانشکده پزشکی و احیای دانشکده پرستاری در حوزه دی کلینیک های حوزه انتخابیه.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر صمت: لزوم جلوگیری از ورود پوشاک قاچاق به منظور حمایت از صنعت نساجی و واحدهای تولید، به وزیر ارتباطات درباره لزوم اقدام به شناسایی و غیر فعال کردن نرم افزارهای فیلترشکن در فضای مجازی.

حسین امامی راد نماینده چناران به وزیر ارتباطات: لزوم لغو فوری کسر مبلغ با عنوان حداقل مکالمات صوتی ا قبوض تلفن ثابت مشترکین.

محمدصالح جوکار نماینده یزد به وزیر امور خارجه: ضرورت اسخ مناسب و برخورد دیپلماتیک در مقابل اقدامات رئیس جمهور فرانسه، به وزیر امور اقتصادی درباره ضرورت جلوگیری از تخلف بانک ها و لزوم تسریع در آزادسازی وجوه بلوکه شده ناشی از واگذاری تسهیلات توسط بانک ها.

علی جدی نماینده شیروان به وزیر راه: لزوم تسریع در تکمیل جاده شیروان به اسفراین.

مهدی شریفیان نماینده تهران به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت همسان سازی و متناسب سازی حقوق معلمان مدارس غیر دولتی، ضرورت احیا و تقویت معاونت پرورشی در مدارس.

احمد راستینه نماینده شهرکرد به رئیس جمهور: ضرورت تعیین سازوکار نظارتی برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار