مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی:

کانون‌ها تبدیل به محل رویدادهای فرهنگی و تربیتی جذاب می‌شوند

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی بر ضرورت تبدیل کانون‌ها به محل برگزاری رویدادهای فرهنگی و تربیتی جذاب تاکید کرد و از برنامه‌ریزی برای تحقق این موضوع خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌ها تبدیل به محل رویدادهای فرهنگی و تربیتی جذاب می‌شوند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، عباس مهاجر در نشست طرح تحولی گروه دوم کانون‌های فرهنگی تربیتی منتخب سراسر کشور با عنوان «کانون‌های امید فردا» که در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز شد، ضمن تبیین و تشریح این طرح تحولی برای ۱۱۰ کانون دیگر، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم کاری رشد کند باید آن کار را به خوبی انجام دهیم، به طور کلی باید به دنبال کارهای ماندگار باشیم تا افراد دیگر از این کارها استفاده کنند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور افزود: باید سهم ما در اتفاقات اخیر مشخص و ضعف ها معلوم و جبران شود. ساختار آموزش و پرورش باید پاسخگوی نیاز دانش آموزان باشد تا روح دانش آموز آزار نبیند.

مهاجر بیان کرد: باید فرصتی برای تنفس دانش آموزان ایجاد کنیم تا در یک دورهمی و پاتوق بتوانند با هم گفت و گو کنند. فضاهای پرورشی راهی برای این تنفس است.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی گفت: مدرسه فضایی رسمی است و تغییر در آن دشواری های خاص خود را دارد، اما کانون های فرهنگی تربیتی به عنوان بخش غیررسمی آموزش و پرورش بسیار می توانند با تحول و انعطاف در فعالیت ها، به پرورش فرزندانی خلاق کمک کند.

وی ادامه داد: اکنون کارکرد فضاهای پرورشی به شدت بالا رفته است و اولویت دارد باید از این فرصت استفاده تا تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. در فضای تربیتی دانش آموز آزادی عمل دارد شعار کانون ها این است که تکرار مدرسه و آموزشگاه نباشند.

مهاجر با تاکید براینکه کانون ها باید محل برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی تربیتی باشند، افزود: ضروری است برای تحقق این امر تغییر رویکرد دهیم. کانون های فرهنگی تربیتی پاتوق دانش آموزان است تا در کنار هم جمع شوند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی همچنین گفت: محرم سازی کانون ها برای دختران دانش آموز و طراحی جذاب در کانون ها به ویژه برای دختران ضروری است. باید امیدآفرینی، تقویت هویت ملی و مسئولیت اجتماعی در دانش آموزان صورت بگیرد تا به دنبال آن آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

وی تاکید کرد: فضای آموزش و‌ پرورش باید گفت و گو محور باشد، باید با دانش آموزان حرف بزنیم و بستر گفت و گو فراهم‌ شود. همچنین باید در کانون ها شبکه سازی صورت بگیرد در بخش تولید محتوا نیز اجازه دهیم دانش آموزان در تولید محتوا سهیم شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار