مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

برگزاری اردوهای یک‌روزه دانش‌آموزی با هدف یادگیری مهارت‌های اجتماعی

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش جزئیات راه‌اندازی اولین پلتفرم اردویی کشور را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اردوهای یک‌روزه دانش‌آموزی با هدف یادگیری مهارت‌های اجتماعی

عباس مهاجر در گفت‌وگو با پانا در تشریح آخرین وضعیت و جزئیات پلتفرم اردویی کشور و هدف مجموعه وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی این پلتفرم، اظهار داشت: «ان‌شالله در آینده‌ای نه چندان دور شاهد راه‌اندازی این پلتفرم خواهیم بود. هدف ما از راه‌اندازی این پلتفرم سازماندهی و تسهیل در دسترسی دانش‌‌آموزان و مربیان برای فعالیت‌های اردویی است. در واقع به‌دنبال این هستیم که سفرهای تربیتی را در آموزش‌و‌پرورش به یک جریان تبدیل کنیم.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش افزود: «با انجام این کار دانش‌آموزان از فضای کلاس خارج خواهند شد و در محیطی بانشاط یک روز خوب را تجربه می‌کنند، همچنین مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی را در کنار یکدیگر تمرین می‌کنند.»

مهاجر با بیان این موضوع که تمرکز روی برگزاری اردوهای یک‌روزه است، گفت: «آموزش مربیان، آموزش دانش‌آموزان، تعیین سفیران اردویی در مدارس و ایجاد تحول در اردوگاه‌های دانش‌آموزی در راستای با نشاط‌تر شدن اردوها از جمله دیگر فعالیت‌های ما خواهد بود که همزمان با راه‌اندازی اولین پلتفرم اردویی کشور، انجام خواهد شد.»

وی در پایان با پاسخ به این سوال که چرا اردوهای یکروزه مدنظر قرار دارد، تصریح کرد: «برگزاری سفرهای تربیتی یکروزه سهل‌تر است و امکانات بیشتری در اختیار ما است، از این منظر برای انجام سفرهای یکروزه، جریان فراگیری در سراسر کشور خواهیم داشت. البته اردوهای چند روزه را نیز خواهیم داشت از جمله‌ اردوهای علمی و ورزشی چند روزه برای دانش‌آموزان؛ ان‌شالله با تمام توان به فعالیت خود در این زمینه ادامه خواهیم داد‌.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار