وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی طرح دیپلماسی مهارتی:

هیچ کشوری به موفقیت‌های ایران در زمینه تولیدات جدید دست پیدا نمی‌کند

تعامل با تمام دنیا، صلح‌طلبی و برقراری آرامش و ارتباط سازنده با کشورهای همسایه اولویت کاری دولت در سیاست خارجی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی طرح دیپلماسی مهارتی، اصول کاری دولت سیزدهم را تاکید بر ارتباط موثر با دنیا با محوریت کشورهای همسایه برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۲۳۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
هیچ کشوری به موفقیت‌های ایران در زمینه تولیدات جدید دست پیدا نمی‌کند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، نشست تخصصی دیپلماسی مهارتی با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار گلستان، معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل ۱۳ استان مرزی کشور در راستای افزایش ارتباطات موثر و اجرایی شدن سیاست‌های برون‌مرزی دولت در ایجاد روابط سازنده و گسترش دانش ایرانی در جهان مخصوصا کشورهای همسایه تشکیل شد.

یوسف نوری در این نشست گفت: تعامل با تمام دنیا، صلح‌طلبی و برقراری آرامش و ارتباط سازنده با کشورهای همسایه اولویت کاری دولت در سیاست خارجی است.

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها در این مسیر تاکید و بیان کرد: آیسسکو (ICESCO) یا همان بخش فرهنگی سازمان کشورهای اسلامی و همچنین مناطق آزاد استان‌های مرزی ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه هنرستان‌هایی است که در طرح دیپلماسی مهارتی احداث خواهند شد.

نوری در پایان با اشاره به توانمندی دانش‌آموزان ایران اسلامی و کسب افتخارات گوناگون در المپیادها و عرصه‌های رقابتی جهانی اظهار داشت: هیچ کشوری در دنیا به موفقیت‌های ما در زمینه تولیدات جدید دست پیدا نمی‌کند و این موضوع تاثیرپذیر از تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در زمینه دانش‌بنیان است که از نمونه‌های بارز موفق آن، اتکای به دانش داخلی و ساخت واکسن برای سویه‌های مختلف کرونا بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار