معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل:

پیشگیری از خشونت علیه کودکان نیازمند آموزش مهارت‌های زندگی است

اردبیل (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل پیشگیری از خشونت علیه کودکان را نیازمند توسعه آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
پیشگیری از خشونت علیه کودکان نیازمند آموزش مهارت‌های زندگی است

رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهارکرد: به غیر از کودکان خیابانی و کار که در بیرون از خانه دچار ناهنجاری‌ها می‌شوند، چه بسا کودکانی هم در داخل خانه‌ها با خشونت مواجه می‌شوند.

وی در نشست مشترک کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان با شورای هماهنگی استانی حقوق کودک افزود: مراقبت از کودکان و جلوگیری از وارد آمدن لطمه‌های جسمی و روانی بر آنان دارای اهمیت بوده و پیشگیری از خشونت علیه کودکان نیازمند توسعه آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: اقدامات هماهنگ دستگاه‌های مرتبط با ارائه آموزش‌های مهارتی به خانواده‌ها مورد تأکید بوده و ورود جدی علوم پزشکی و آموزش‌وپرورش به‌عنوان متولیان سلامت و آموزش در این حوزه لازم است.

قاسمیان بیان کرد: احساس مسؤولیت نسبت به کودکان به‌عنوان نسل آینده‌ساز ضروری بوده و باید افرادی مسؤولیت‌پذیر و دلسوز در دستگاه‌های مرتبط با حقوق کودکان برای حل مشکلات آنان انتخاب شوند.

فتاح احمدی، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری نیز در این نشست با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان، مراقبت از کودکان را با اعمال برخی ممانعت‌ها در این راستا ضروری دانست.

وی اقدام هماهنگ دستگاه‌های مرتبط با حقوق کودکان را مورد تأکید قرار داد و خواستار گزارش اقدامات انجام‌شده در حوزه حقوق کودک به مرکز شد.

گفتنی است در این نشست مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش‌وپرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، اوقاف و امور خیریه، نمایندگی وزارت خارجه و دادستانی مرکز استان، گزارشی از اقدامات خود را در راستای حقوق کودکان تشریح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار