رئیس شورای شهر خور:

اورژانس هوایی در شهر خور مستقر خواهد شد

نایین (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر خور گفت با پیگیری‌های صورت گرفته، پایگاه‌های نیمه تعطیل امداد جاده ای با اولویت شهرهای نائین و خور و بیابانک فعال و اورژانس هوایی در شهر خور مستقر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
اورژانس هوایی در شهر خور مستقر خواهد شد

رسول ایزدی به پیگیری های شهرداری و شورای شهر خور اشاره و ابراز کرد: مشکلات اورژانس شهرستان خوروبیابانک از جمله نبود اپراتور تلفن اورژانس در این شهرستان، کمبود نیرو و کاهش ساعت کاری پایگاه اورژانس طریق الرضا، توسعه پایگاه های بین جاده ای به خصوص در محور چاهملک و فرخی و نیاز واقعی منطقه به امداد هوایی در جلسه ای با رئیس سازمان اورژانس کشور و معاونت های توسعه اورژانس و پشتیبانی، بیان شد.

رئیس شورای اسلامی شهر خور در خصوص نیاز مبرم شهرستان خوروبیابانک به پایگاه اورژانس هوایی، بیان کرد: با وجود فاصله های طولانی، بارها در اعزام بیماران مشکلاتی که به وجود آمده در جلسه مطرح شد که خوشبختانه با نظر مثبت سازمان اورژانس کشور، پایگاه اورژانس هوایی به صورت رسمی مصوب و در دستور کار قرار گرفته است و می توان به عنوان یک امتیاز خوب و ویژه برای منطقه به حساب آورد.

وی ضمن اشاره به نبود نیرو در پایگاه امداد جاده ای نیز گفت: در زمینه نبود نیرو و غیر فعال شدن پایگاه امداد جاده ای طریق الرضا که بارها شاهد تصادف و اعزام از پایگاه خور بوده ایم، با دستور رئیس سازمان اورژانس کشور مقرر شد که استان اصفهان در جذب نیرو و فعال نمودن پایگاه های نیمه تعطیل با اولویت پایگاه اورژانس طریق الرضا و دولت آباد نایین، اقدام کند.

ایزدی در خصوص مسائل مطرح شده، اضافه کرد: در خصوص ایجاد پایگاه جدید امداد جاده ای در محور چاهملک به فرخی، صحبت های نهایی انجام و مقرر شد این پایگاه در منطقه با مشارکت خیرین ساخته شود تا زمینه دسترسی خدمات برای اهالی شهر فرخی و روستای چاهملک فراهم شود و در صورت راه اندازی این پایگاه که مصوب شده است دیگر کد اورژانس شهر خور به فرخی اعزام نشود، مگر اینکه اتفاق همزمانی در منطقه حادث شود تا زمینه خدمات بهتر شهری فراهم شود.

وی ادامه داد: مقرر شد مرکز هدایت یا اتاق فرمان اورژانس اصفهان، خدمات شهرستان خوروبیابانک را به صورت مستقیم بر روی پایگاه های سطح شهرستان منتقل کند تا امداد رسانی توسط اورژانس با سرعت بیشتر و بهتری همراه باشد که با دستور رئیس سازمان اورژانس کشور، این موضوع در دستور کار اورژانس استان اصفهان قرار گرفت.

ایزدی افزود: هم اکنون برای امدادخواهی اورژانس، اتاق فرمان در نایین پاسخ می دهد که با توجه به صحبت انجام شده در آینده نزدیک قبل از هوشمند شدن شبکه اطلاع رسانی اورژانس، هنگام تماس با ۱۱۵، پایگاه خور پاسخگو خواهد بود.

رئیس شورای شهر خور در پایان گفت: این دیدار با حضور جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور، معاون توسعه اورژانس کشور و معاون پشتیبانی و الهام آزاد، نماینده شهرستان های نایین و خوروبیابانک در سازمان اورژانس کشور همراه بود.

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی اشرف

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار