آصفری در گفت‌و‌گو با پانا:

بیش از ۹۰‌درصد از دستگیرشدگان با تذکر و اخذ تعهد آزاد شده‌اند

صدای معترضان باید شنیده شود/ تشخیص محاربه‌بودن یا نبودن به مجلس مربوط نیست/ اقدام برخی از ‌رسانه‌ها علیه مجلس سیاسی بوده است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به خبرسازی برخی از رسانه‌های معاند درباره بیانیه اخیر نمایندگان واکنش نشان داد و گفت اصلا چیزی تحت عنوان محاربه در این بیانیه به‌کار نرفته است؛ تشخیص محاربه بودن یا نبودن به مجلس مربوط نیست و به عهده قوه قضاییه است.

کد مطلب: ۱۳۲۲۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۹۰‌درصد از دستگیرشدگان با تذکر و اخذ تعهد آزاد شده‌اند

در روزهای گذشته بیانیه‌ای از سوی نمایندگان در صحن علنی مجلس قرائت شد که در آن بر تفکیک اعتراض و اغتشاش تاکید شده بود و آن‌ها خطاب به قوه قضائیه تاکید داشتند که قاتلانی که در اغتشاشات اخیر حکم آن‌ها تایید شده است مورد قصاص قرار بگیرند. اما پس از انتشار این بیانیه، ‌جریان‌سازی شدیدی علیه بیانیه نمایندگان از سوی رسانه‌های معاند مبنی بر اینکه آن‌ها بر اعدام تاکید کرده‌اند. حقیقت ماجرا این بود که ‌‌نمایندگان بر قصاص قاتلانی که خون مردم را ریخته‌اند تاکید کرده بودند. در بیانیه نمایندگان ‌بین اغتشاش و اعتراض تفکیک قائل شده و تاکید شده بود با محاربین که مانند داعش با سلاح‌ به جان و مال مردم تعرض کرده‌اند برخورد قاطع شود.

برخلاف چارچوب‌سازی دروغینی که رسانه‌های غربی انجام دادند در این بیانیه‌ اشاره‌ای به حکم اعدام نشده بلکه بر «قصاص» محاربین که جان مردم را گرفته‌اند تاکید شده است. در همین ارتباط محمدحسن آصفری در گفت‌و‌گو با پانا، اظهار کرد: «این بیانیه برای حمایت از نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی بود چون برای تامین امنیت در شهر مشغول بودند و با عوامل تروریستی برخورد کردند.»

وی تاکید کرد: «اصلا چیزی تحت عنوان محاربه که در سایت‌ها گفته می‌شود، در این بیانیه به کار نرفته است. بلکه ما در جلسه‌ای که با رئیس قوه قضاییه، وزیر اطلاعات و نیروی انتظامی و سازمان اطلاعات سپاه داشتیم، درخواست کردیم که با معترضانی که اقدامات آشوبگرانه مانند تخریب اموال عمومی انجام ندادند و صرفا شعاری دادند و اعتراضی داشتند را تنها با اخذ تعهد یا حتی بدون اخذ تعهد رها کنند. اما با کسانی که تخریب اموال عمومی انجام دادند و به مردم و نیروی انتظامی و بسیجیان آسیب وارد کردند، برخورد شود.»

بیش از ۹۰ درصد از دستگیرشدگان با تذکر و اخذ تعهد آزاد شده‌اند

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: «من روز شنبه جلسه‌ای با سازمان اطلاعات سپاه داشتم و به صراحت گفتند که بیش از ۹۰ درصد از دستگیرشدگان با تذکر و اخذ تعهد آزاد شده‌اند. عده‌ای که دست به سازماندهی تخریب‌ها زدند و اموال عمومی را از بین بردند، باقی مانده‌اند.»

وی با بیان اینکه ما باید صدای معترضان را بشنویم، کرد: «معترضان، ملت ایران هستند؛ بعضی از این معترضان کسانی هستند که اتفاقا بنده آن‌ها را در راهپیمایی ۱۳ آبان دیدم. یعنی هم اعتراض داشتند و هم در راهپیمایی ۱۳ آبان برای حمایت از نظام و انقلاب شرکت کرده بودند. این‌ها بچه‌های نظام، کشور و انقلاب هستند و قرار نیست با این‌ها برخوردی صورت بگیرد.»

آصفری افزود: «تشخیص محاربه‌بودن یا نبودن به مجلس مربوط نیست و به عهده قوه قضاییه است. در جلسه‌ای هم که با آقای محسنی اژه‌‌ای داشتیم ایشان با صراحت اعلام کردند که سعی و تلاش این است که این افراد از رافت اسلامی برخوردار شوند.»

وی در پایان اضافه کرد: «این کاری که بعضی از رسانه‌ها انجام دادند، کاری سیاسی بوده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار