رویداد جامزی به ابعاد فرهنگی جام‌جهانی نگاه خلاقانه دارد

تهران (پانا) - شورای فرهنگ عمومی‌ با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و بخش خصوصی در تلاش است تا رویداد جامزی را برای بازارپردازی محصولات فرهنگی مرتبط با جام‌جهانی برنامه‌ریزی و اجرایی کند.

کد مطلب: ۱۳۲۲۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رویداد جامزی به ابعاد فرهنگی جام‌جهانی نگاه خلاقانه دارد

شمارش معکوس‌شروع جام جهانی قطر آغاز شده است و دستگاه‌های مختلف دولتی‌ و خصوصی ایران به سبب‌ نزدیکی موقعیت جغرافیایی قطر به ایران هریک در تلاش هستند تا بهره برداری مطلوبی از این رویداد داشته باشند.

شورای فرهنگ عمومی نیز با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و بخش خصوصی در تلاش است تا رویداد جامزی را جهت بازارپردازی محصولات فرهنگی مرتبط با جام‌جهانی برنامه‌ریزی و اجرایی کند.

سید امیر آقایی، دبیر این رویداد درباره اهداف اجرای رویداد جامزی عنوان کرد: رویداد جامزی با هدف ایجاد کردن تمرکز در حوزه محصولات فرهنگی مرتبط با جام جهانی طراحی شده است همچنین برای اجرایی سازی آن مصوبه‌ای از کمیسیون فرهنگی رسانه ای جام جهانی اخذ گردید تا تمرکز بیشتری در عرصه بازارپردازی محصولات فرهنگی مرتبط با جام‌جهانی ایجاد شود.

وی افزود: همزمان با اخذ این مصوبه، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور مسئولیت اجرای رویداد را پذیرفت. جامزی بر اساس طراحی‌های صورت گرفته دو بخش اصلی دارد:

۱. شخصیت پردازی جام جهانی به این معنی که کاراکترهایی که در حوزه جام جهانی طراحی شده‌اند اعم از کاراکترهای حیوانی و شخصیت‌های قهرمان مورد توجه قرار می‌گیرند، در حقیقت برای این شخصبت‌ها زنجیره محصول تعریف خواهد شد تا ارزش آفرینی تکمیلی صورت بپذیرد.

۲. بازارپردازی جام جهانی به این معنا که زنجیره محصولاتی که امکان طراحی یا عرضه آن برای جام جهانی وجود دارد اعم از بازی رومیزی، عروسک و گیم را گردآوری کنیم تا امکان معرفی آن‌ها در قالب یک سامانه به جامعه هدف میسر شود.

دبیر رویداد جامزی تصریح کرد: هدف اساسی ما این بود که فعالان فرهنگی مرتبط با جام‌جهانی بیشتر درگیر موضوع شوند و ارتباط آن‌ها در شبکه فعالان این حوزه نیز تقویت شود.

این مسئول فرهنگی در پاسخ به این سوال که بنایی برای عرضه محصولات فرهنگی توسط دبیرخانه هم وجود دارد، تاکید کرد:

کارکرد اصلی این رویداد معرفی محصولات تولید شده مرتبط با جام‌جهانی در قالب یک سامانه است اما همزمان تلاش خواهیم کرد تا حد توان به افزایش تیراژ این محصولات نیز کمک کنیم.

آقایی درباره اقشار هدف این رویداد و نحوه تقدیر از شرکت‌کنندگان برتر عنوان کرد: اقشار هدف این رویداد کودکان، نوجوانان وخانواده‌ها هستند همچنین در پایان رویداد جامزی به شخصیت‌های برتر بازارپردازی شده در این رویداد جوایزی نیز اهدا خواهد شد.

وی درخصوص مدت زمان اجرای این رویداد افزود: جامزی از امروز آغاز شده و انشالله تا پایان جام جهانی ادامه خواهد داشت، تلاش خواهیم کرد تا هرچه سریعتر نمایشگاهی از شخصیت‌های خلق شده برگزار کنیم، فراخوان اجرای رویداد هم منتشر شده است تا علاقه‌مندان برای شرکت در آن اقدام کنند.

به زعم این مسئول فرهنگی در کنار مفهوم اصلی جام جهانی باید به زنجیره محصولات جام جهانی هم توجه کنیم این رویداد علاوه بر ابعاد ورزشی و سرگرمی، بعد فرهنگی نیز دارد. موضوعی که خصوصا در میان کودکان و نوجوانان نمود بیشتری دارد، ما هرمقدار که محصولات کیفی‌تری ارائه کنیم، جوان و نوجوان ایرانی کم‌تر به استفاده از محصولات خارجی رغبت پیدا خواهد کرد.

این مسئول فرهنگی درباره احتمال خلق شخصیت‌های جدید ویژه رویداد جامزی عنوان کرد: جمع‌آوری و دسته‌بندی محصولاتی که تاکنون تولید شده‌اند هدف اصلی ما است؛ چرا که اکنون فرصتی برای طراحی شخصیت‌های جدیدتر نیست، خلق یک کاراکتر مستلزم صرف زمان زیادی است که اکنون مجال آن وجود ندارد و بیشتر تمرکز ما روی معرفی محصولاتی است که تاکنون طراحی شده است.

دبیر رویداد جامزی در خاتمه گفت: البته اگر‌ از حالا برای رویدادهای آینده برنامه ریزی کنیم، شاهد اتفاقات بزرگتری در آینده خواهیم بود، شورای فرهنگ عمومی نیز با آگاهی از این موضوع در تعامل با وزارت ورزش و جوانان همچنین فدراسیون فوتبال تلاش دارد تا این فرآیند را برای سایر رویدادهای ورزشی با قدرت بیشتری طی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار