قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی اعلام کرد؛

آغاز فعالیت‌ مرکز فضای مجازی سازمان دانش‌آموزی با محوریت تشخیص «فیک‌نیوز»

تابستان امسال ۳ هزار نفر در اردوهای تربیتی سازمان دانش‌آموزی حضور یافتند /۴۰ دانش‌آموز در گام نخست، برای روایت‌گریِ پیشرفت‌های ایران اسلامی آموزش دیدند

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی کشور از آغاز فعالیت‌ مرکز فضای مجازی در این سازمان با محوریت ارتقای سواد فضای مجازی دانش‌آموزان و توانمندسازی آنها در تشخیص اخبار درست از نادرست خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت‌ مرکز فضای مجازی سازمان دانش‌آموزی با محوریت تشخیص «فیک‌نیوز»

حسین عبادتی اظهار داشت: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت ایران اسلامی برای دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی آغاز شده است تا آنها با زبان خودشان روایتگر ظرفیت‌ها، دستاوردها و پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برای دوستان، خانواده و هم‌سن و سالان خود باشند.

وی با اشاره به توصیه رییس جمهوری مبنی بر برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت تاکید کرد: بر این اساس، لازم است همکاران ما در استان‌ها و شهرستان‌ها، طرح ملی اردوهای راهیان پیشرفت ایران اسلامی را آغاز کرده و راویان پیشرفت را تربیت کنند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی افزود: ۴۰ دانش‌آموز عضو سازمان دانش‌آموزی در گام نخست و همزمان با روز دانش‌آموز در اردوی راهیان پیشرفت ایران اسلامی حضور یافتند تا بخشی از توان علمی و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را در انستیتو پاستور مشاهده کنند و ۴۰ راوی پیشرفت جمهوری اسلامی باشند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت اردوهای قطبی گفت: اردوهای قطبی که در تابستان با میزبانی ۵ استان برگزار شد، اتفاقات خوبی را رقم زد و موفق شدیم اردوهای چند روزه را با محتواهای غنی و تربیتی برگزار کنیم.

عبادتی اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی در سازمان دانش‌آموزی برای انتقال مفاهیم و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل جدید وجود دارد؛ در تابستان امسال ۳ هزار نفر در اردوهای تربیتی ما حضور یافتند و هرچه این تعداد بیشتر شود، اثرگذاری فعالیت‌ها بیشتر خواهد شد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی همچنین درباره نهضت سواد فضای مجازی افزود: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) این است که دانش‌آموزان ما امروز باید توانایی تشخیص درست را از نادرست در این دنیای اخبار داشته باشند لذا از تابستان این کار در سازمان دانش‌آموزی شروع و ظرفیت‌های مربیان سواد فضای مجازی در کل کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: در نهایت ۳ هزار نفر در کشور تجمیع شدند و محتوای تدریس برای یک کارگاه در زمینه «فیک نیوز» آماده شد.

عبادتی تصریح کرد: بر این اساس، سازمان دانش‌آموزی دارای یک مرکز فضای مجازی است و این مرکز هم‌اکنون فعال شده و در حال ارتباط‌گیری با استان‌ها است. انتظار ما این است که در همه استان‌ها شاهد استفاده از این ظرفیت برای ارتقای سواد فضای مجازی دانش‌آموزان و توانمندسازی آنها در تشخیص فیک‌نیوز باشیم و در سال تحصیلی جاری این کارگاه آموزشی برای همه کلاس‌های مدارس برگزار شود.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در بخش پایانی سخنان خود درباره طرح هویتی 313 گفت: رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) در روز بیست و یکم اردیبهشت این مطالبه را از ما داشتند که برای آشنا شدن دانش‌آموزان با الگوهای تمدن‌ساز ایرانی و اسلامی تلاش کنیم. بر همین اساس، پروژه ۳۱۳ به منظور معرفی الگوهای تمدن ایرانی اسلامی و چهره‌های تاثیرگذار تاریخ معاصر برنامه‌ریزی شده است و از این طریق، دستاوردها و خدمات ارزشمند شخصیت‌ها و الگوهای بومی در هر منطقه توسط دانش‌آموزان همان منطقه معرفی و روایت می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار