تشکری هاشمی در جلسه تخصصی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر:

دریافت وجه نقد در اتوبوسهاى شرکت واحد و شرکت هاى خصوصى ممنوع

تهران (پانا) - رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در مجموعه اتوبوسرانی باید سیاست‌های شورا با جدیت دنبال شود و ضمن اصلاح ضعف‌های گذشته، تجربیات و نقاط قوتی مانند حرکت آی تی محور در شبکه اتوبوسرانی را احیاء کنیم، اظهار کرد با ایجاد نظم و نسق در امور، باید تمام توان‌ مدیریت شهری را برای افزایش کارآمدی و تقویت بهره‌وری ناوگان به کار گیریم.

کد مطلب: ۱۳۲۲۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دریافت وجه نقد در اتوبوسهاى شرکت واحد و شرکت هاى خصوصى ممنوع

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جلسه تخصصی این کمیسیون که به منظور بررسی راهکارهای اجرایی ارتقای کارآمدی و بهبود بهره‌وری ناوگان اتوبوسرانی در محل این کمیسیون برگزار شده بود، گفت: بخشی از مسائل و مشکلات، متأثر از این است که نسبت به اطلاعات نرم افزاری داخل سیستم، اشراف کامل و شناخت کافی وجود ندارد و از این رو، گاهی میخواهند چرخ را از نو اختراع کنند.

سید جعفر تشکری هاشمی اینکه با ورود تیم جدید مدیریتی، کارها از نقطه صفر شروع می‌شود و سیستم به جای اول باز می‌گردد را قاعده‌ای نادرست خواند و افزود: نباید به نوعی عمل کنیم که شیرازه ساختارهایی که از گذشته بنا شده‌اند با تغییر مدیریت‌ها از هم بپاشند.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه اتوبوسرانی باید سیاست های شورا با جدیت دنبال شود و ضمن اصلاح ضعف‌های گذشته، تجربیات و نقاط قوتی مانند حرکت آی تی محور در شبکه اتوبوسرانی را احیاء کنیم، اظهار کرد: با ایجاد نظم و نسق در امور، باید تمام توان‌ مدیریت شهری را برای افزایش کارآمدی و تقویت بهره‌وری ناوگان به کار گیریم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در گذشته، رانندگان اتوبوس حق نداشتند از مسافران، پول نقد بگیرند و احیاناً اگر کارت‌خوان یک اتوبوس خراب می‌شد، آن اتوبوس می‌بایست به صورت رایگان مسافران را جابه‌جا می‌کرد، تصریح کرد: در حال حاضر، شاهد دریافت پول نقد از سوی تعدادی از رانندگان در برخی خطوط هستیم.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، لزوم استفاده از فن‌آوری‌هایی که می‌توانند هزینه‌ها را کاهش و دقت و سرعت سیستم و آرامش و راحتی مسافران را افزایش دهند، مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در برخی خطوط بی آر تی کارت‌خوان‌ها در داخل اتوبوس‌‌ها بجاى ایستگاهها نصب شده که از جمله اقداماتی است که منجر به فرار بلیت و کاهش تعداد تراکنش‌های این دستگاه‌ها و در نتیجه، کاهش درآمد شرکت واحد از محل دریافت کرایه از مسافران شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار