وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آیت‌الله اعرافی:

خانواده مهم‌ترین رکن تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه گفت خانواده مهم‌ترین ارکان تعلیم و تربیت است، لذا دستگاه تعلیم و تربیت باید تمرکز بیشتری به این رکن داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
خانواده مهم‌ترین رکن تعلیم و تربیت است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در دیدار آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: نهاد تعلیم و تربیت ارکان متعددی دارد که مهترین آن خانواده است، نظام، تعلیم و تربیت باید خانواده را در برنامه‌های خود مشارکت بیشتری دهد، لذا از حوزه‌‎های علمیه می‌خواهیم با کمک به نهاد تعلیم و تربیت برنامه‎ای برای فعال‌‎تر شدن خانواده طراحی کند تا به صورت آیین‌نامه اجرایی ابلاغ شود.

وی افزود: باید به این باور برسیم که خانواده می‎‌‌تواند نقش مهمی در کمک به نظام تعلیم و تربیت ایفا کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان برنامه‌‎های سه گانه طراحی شده برای رسیدن به این هدف اظهار کرد: سه برنامه؛ اضطراری، کوتاه مدت و میان مدت را طراحی کرده‌‎ایم تا در این برنامه‌‎ها نزدیکی بیشتر اولیا و مربیان و مدرسه را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش ۴۰ هزار مربی پرورشی دارد، اظهار کرد: تربیت نیروی مشترک یکی از نیازهای آموزش و پرورش است که امیدواریم با همکاری حوزه‌‎های علمیه این هدف، تحقق یابد.

عضو کابینه دولت مردمی ادامه داد: در گذشته تربیت معلم قرآن و عربی به کلی با قم بود که امروز این حلقه مفقوده وجود دارد، لذا امیدوارم در این عرصه نسبت به کاستی‌‎هایی که وزارت آموزش و پرورش دارد به‌ویژه نهاد خانواده بیش از پیش توجه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار