مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

پرورش، عامل احیای انگیزه در انسان‌ها محسوب می‌شود

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در نشست تخصصی معاونین پرورشی، پرورش را عامل احیای انگیزه در انسان‌ها عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
پرورش، عامل احیای انگیزه در انسان‌ها محسوب می‌شود

نشست آموزشی مربیان و معاونین پرورشی مدارس ناحیه یک بهارستان، با هماهنگی دفتر امام جمعه بخش گلستان و با حضور حجت‌الاسلام حسین درودی استاد برجسته حوزه و دانشگاه و معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام محمود نورپور امام جمعه بخش گلستان، آیت اصلانی مدیر و مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان و جمعی از مربیان و معاونین پرورشی مدارس در سالن اجتماعات کانون شهید مطهری برگزار شد.

اصلانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در این نشست، ضمن اشاره به نقش مهم مربیان و معاونین پرورشی در مدارس، اظهار کرد: پرورش، عامل احیای انگیزه در انسان‌ها محسوب می‌شود و لازم است تا معاونین پرورشی در خصوص ایجاد انگیزه و نشاط دانش‌آموزان در مدارس، اقدام کنند؛ زیرا آنان عامل زنده‌کننده مدرسه هستند و مدرسه با حضور و فعالیت های معاونین پرورشی، محیطی شاداب می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: پرورش، رابطه مستقیمی با انگیزه دارد؛ یعنی آنچه که در بخش اندیشه بازگو شده است، آن اندیشه را به انگیزه تبدیل می کند تا به عمل برسد و دانش‌آموزان رشد کنند و شاهد پیشرفت آنان باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در ادامه خطاب به معاونین پرورشی بر انجام دقیق بخشنامه‌های ارسالی از سوی آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: امیدواریم با طرح برنامه‌ریزی‌ و هدف‌گذاری‌های مناسب، برنامه‌هایی مهیج و نشاط‌آوری در جهت افزایش انگیزه دانش‌آموزان در مدارس بهارستان یک انجام شود.

همچنین حجت الاسلام درودی ضمن برشمردن شرایط معاون و مربی پرورشی در مدارس، اظهار کرد: فعالیت‌‌هایی همچون برگزاری جلسات نقد شیوه فعالیت‌های دشمنان در فضای مجازی توسط دانش‌آموزان، استفاده از شخصیت‌های هنری مؤمن در مدرسه و برگزاری نشست‌های هنری و بازدید از مراکز و نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی در جذب دانش آموزان و همراه کردن آنان در مدرسه بسیار مؤثر است.

درودی در ادامه با تاکید بر برنامه ریزی منظم برای اجرای برنامه های پرورشی افزود: ما باید برای هر یک از فعالیت‌های هفتگی و مناسبات برنامه‌ریزی مخصوصی داشته باشیم؛ روحیه نشاط را در دانش‌آموزان تقویت کنیم تا بتوانیم بهره‌وری را افزایش دهیم.

وی ضمن بررسی نام‌های پیشنهادی حضار به جای معاونت پرورشی خاطر نشان کرد: تا وقتی که نتوانیم نام دیگری را برای این پست حساس متصور شویم، نمی‌توانیم کار فرهنگی مناسب را شکل دهیم. ما قبل از هر چیزی برای موفقیت باید بتوانیم این شغل حساس را از همه جهات بشناسیم؛ کار آموزشی همیشه همراه با کار پرورشی است و دانش‌آموز جسم جانداری است که معاون پرورشی به آن شکل می‌دهد و آن‌را می‌سازد.

خبرنگار: رضا نیکجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار