با حضور رئیس مجلس دانش آموزی قم صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های مجلس دانش‌آموزی در شبکه استانی سیمای نور

قم (پانا) - رئیس مجلس دانش آموزی استان قم به مناسبت روز دانش آموز در سیمای استانی شبکه نور حاضر شد و برنامه های مجلس را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۰۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد

امید محمدی به مناسبت 13 آبان روز دانش آموز در سیمای استانی شبکه نور حاضر شد و برنامه های مجلس را تشریح کرد.
وی در گفتگوی ویژه این شبکه اظهار کرد: مجلس دانش آموزی هر ۲ سال یکبار با انتخابات غیر مستقیم دانش آموزان از دل شوراهای دانش آموزی مدارس تشکیل می شود؛ مجلس دانش آموزی از ناحیه که کوچک ترین بخش آن است شروع شده و به استان و کشور ختم می شود.
محمدی ادامه داد: اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی در استان ها حکم مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان و در سطح کشوری، حکم مشاور وزیر دریافت می کنند.
وی گفت: اگر بخواهیم وظیفه مجلس دانش آموزی را در یک جمله شرح دهیم می توان به مطالبه حقوق دانش آموزان از مسئولین اشاره کرد.
محمدی افزود: برنامه های متنوعی در مجلس دانش آموزی استان قم طی ۹ ماه اخیر صورت گرفت که از برجسته ترین آنها می توان به تشکیل جلسات متعدد با مسئولین دستگاه های مختلف استانی و کشوری از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان قم و... اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: برجسته ترین طرح های ما تشکیل تیم های ورزشی دانش آموزی که خدمتی بزرگ به دانش آموزان مستعد در عرصه ورزش هست و طرح جامع خدمات دانش آموزی که با هدف بهره بری دانش آموزان به بهترین نحو ممکن از مجموعه های مختلف آموزش و پرورش می باشد.
محمدی با اشاره به اهمیت توجه به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: در این بیانیه به دفعات متعدد به صراحت به قشر نوجوان و دانش آموز اشاره شده است اما متاسفانه مسئولین دستگاه های مختلف از ظرفیت دانش آموزان به درستی استفاده نمی کنند.
وی ادامه داد: همانگونه که در دستگاه ها مشاورین جوان داریم می توان مشاورین نوجوان نیز داشت.
رئیس مجلس دانش آموزی پسران استان قم با اشاره به راهپیمایی 13 آبان عنوان کرد: در مسیر راهپیمایی ۱۳ آبان غرفه های جذابی ویژه دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

* دانش‌آموز خبرنگار: مائده عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار